خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه همدان:

بصیرت و ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی حضرت عباس(ع) بود/ مسیر پیشرفت ما مسیر امام حسین(ع) است

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه همدان با تأکید بر اهمیت بصیرت‌افزایی گفت: مهم‌ترین ویژگی حضرت عباس(ع) بصیرت و ولایت‌مداری بود و مسیر پیشرفت ما نیز فقط مسیر امام حسین(ع) و شهدای کربلا است.
کد خبر: ۹۱۷۲۸۱۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

بصیرت و ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی حضرت عباس(ع) بود/ مسیر پیشرفت ما مسیر امام حسین(ع) استحجت الاسلام اسماعیل چراغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تسلیت ایام سوگواری و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: تمام وقایع عاشورا درس  و مملو از عبرت است که  اگر این درس در زندگی ما حاکم باشد رستگار خواهیم شد.

وی افزود: مسیری که امام حسین(ع) در آن قدم گذاشت، مسیر خدا و در جبهه حق بود بنابراین پیروز شد و جبهه باطل با آن همه لشکر با شکست مواجه شد و چیزی جز بدبختی و ذلت نصیب آنان نشد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه ۷۲ نفر در روز عاشورا با امام حسین(ع) بودند و رستگار شدند، گفت: بعضی از افراد به موقع و به هنگام به یاری امام خود نشتافتند همچون مختار و سلیمان صرد خزایی که این دو نفر جزء شهدای کربلا محسوب نشدند.

وی ادامه داد: خداوند اراده کرده که امام حسین(ع) را عزیز کند و چنان عزتی به ایشان داده که امروز بعد از ۱۴۰۰ سال امام حسین(ع) مثل نور می‌درخشد اما اسمی از یزید و معاویه نیست.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه همدان ابراز داشت: این موضوع که  خداوند حضرت ابراهیم(ع) را مورد امتحان قرار می‌دهد و قربانی فرزندش اسماعیل(ع) را بهانه آزمایش او قرار می‌دهد، این اراده خداوند است بنابراین خداوند اراده کرده است که به امام حسین(ع) درجه بالا و باشکوه را که همان عزت است هدیه کند.

وی یادآور شد: بعد از ۱۴۰۰ سال امروز می‌بینیم که مردم با شعور و با درک در روز اربعین بیش از ۲۵ میلیون نفر از سراسر دنیا با پای پیاده و به عشق امام حسین(ع) به زیارت ایشان می‌روند و همایش بزرگ و معنوی را در کربلا برگزار می‌کنند و این همان معرفت و بینش و بصیرت مردم است.

چراغی با تأکید بر اهمیت بصیرت‌افزایی عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی حضرت عباس(ع) بصیرت و ولایت‌مداری بود و مسیر پیشرفت ما نیز فقط مسیر امام حسین(ع) و شهدای کربلا است.

وی در پایان گفت: خون امام حسین(ع) با برکت است و اثبات این قضیه همان برکت در هزینه‌های صبحانه، ناهار و شام است که برای ۲۵ میلیون نفر در اربعین فراهم می‌شود و اگر این برکت نباشند از کجا هزینه پذیرایی ۲۵ میلیون نفر فراهم می‌شود؟

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار