خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی ، از اقدامات انجام شده توسط این سازمان به منظور ارتقای کیفی حمل و نقل ایمن سرویس مدارس دانش آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۲۷۹۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی گفت: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، اقدامات متعددی انجام شده تا شاهد حمل و نقل ایمن و باکیفیت در بحث سرویس مدارس دانش آموزی باشیم.

وی اظهار داشت: برای اولین بار، با صرف پنج هزار نفر ساعت، دوره های آموزشی پیش از شروع سال تحصیلی جدید برگزار شد و رانندگان و پیمانکاران سرویس مدارس در این دوره های آموزشی توسط اساتید دانشگاه، کارشناسان آموزش و پرورش و پلیس راهور سرفصل هایی همچون روان شناسی برخورد با کودک، قوانین راهنمایی و رانندگی و قوانین سرویس مدارس دانش آموزی را گذراندند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: ارتقای مدل خودروهای سرویس مدارس و الزام خودروها به داشتن معاینه فنی، کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه از جمله اقدامات انجام شده در جهت ارتقای کیفی خودروهای سرویس مدارس بود که بر همین اساس، دارندگان خودروهای فرسوده نمی توانند در سرویس مدارس دانش آموزی فعالیت نمایند.

عرشیان با بیان این نکته که حدود 1500 نفر به عنوان راننده سرویس مدارس جابه جایی حدود 13 هزار دانش آموز را بر عهده دارند که 80 درصد این عده را آقایان و 20 درصد دیگر را بانوان تشکیل می دهند، تصریح کرد: به منظور تشویق رانندگان سرویس مدارس، در مراسم باشکوهی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران آموزش و پرورش و عوامل ارشد پلیس راهور مراسم قرعه کشی اعزام 51 تن از رانندگان سرویس مدارس (بانو و آقا) به کربلای معلی انجام شد که نفرات برگزیده بعد از اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ملزومات خودرو همچون لاستیک در پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی، توزیع لاستیک خودرو به نرخ مصوب کارخانه و ارزان تر از قیمت بازار بین رانندگان سرویس مدارس در دستور کار قرار دارد.

عرشیان در خاتمه گفت: هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، به منظور نظارت بر عملکرد رانندگان و پیمانکاران سرویس مدارس، با همکاری پلیس راهور روزانه در سه نوبت مدارس مورد بازدید قرار خواهند گرفت و با کسانی که ضوابط و مقررات را رعایت نکنند، برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها