خبرهای داغ:
بررسی نرخ بیکاری استان‌ها نشان می‌دهد، در بهار امسال چهارمحال و بختیاری به عنوان بیکارترین استان کشور است.
کد خبر: ۹۱۷۲۷۸۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، استان کرمانشاه که سال‌ها به عنوان بیکارترین استان کشور در رتبه نخست یا دوم بیشترین جمعیت بیکار قرار داشت، در بهار امسال با بهبود نسبی به رتبه پنجم در بین استان‌های بیکار تنزل پیدا کرد.

بر اساس جدول نرخ بیکاری استان‌ها به استناد گزارش مرکز آمار ایران، چهار محال و بختیاری در بهار امسال با نرخ بیکاری ۱۶.۷ درصد در صدر بیکارترین استان کشور قرار گرفت. این در حالی است که استان کرمانشاه در فصل قبل از بهار امسال (زمستان ۹۷) با نرخ بیکاری ۲۰.۹ درصد بیکارترین استان کشور بود.

 

همچنین بعد از استان چهارمحال و بختیاری، استان خوزستان با ۱۶.۲ درصد، استان لرستان با ۱۶.۱ درصد، استان هرمزگان با ۱۵.۹ درصد و استان کرمانشاه با ۱۴.۷ درصد در بین پنج استان دارای بیشترین نرخ بیکاری قرار دارند.

بررسی نرخ بیکاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز نشان می‌دهد، در بهار ۹۷ همچنان استان چهارمحال و بختیاری به عنوان بیکارترین استان کشور بود، با این تفاوت که نرخ بیکاری این استان در بهار امسال ۱۶.۷ درصد و در بهار سال گذشته ۲۲.۸ درصد بود.

نگاهی به وضعیت نرخ بیکاری استان‌ها حاکی از آن است که نرخ بیکاری بیکارترین استان کشور ۶.۱ درصد در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

استان کرمانشاه که در بهار سال گذشته با نرخ ۱۹.۴ درصدی دومین استان بیکار کشور بود، در بهار امسال با نرخ ۱۴.۷ درصدی در رتبه پنجمین استان بیکار کشور قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها