خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هرکجا حق را مشاهده کردیم از آن دفاع کنیم حتی اگر این حق به ضرر ما بود، زیرا خدای متعال تضمین کرده که اگر حق را حفظ کنیم ما را صاحب عزت و آبرو می‌کند.
کد خبر: ۹۱۷۲۷۴۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری سیدالشهدا در حسینیه امام رضا(ع) شهر شال با طرح این سوال که اهداف قیام کربلا چه بود؟ اظهار کرد: در مجلس استاندار مدینه زمانی که امام را احضار کردند تا برای یزید بیعت بگیرند، حضرت فرمودند؛ چرا در تاریکی شب و در این مکان می‌خواهید از من بیعت بگیرید مردم را جمع کنید تا در روز روشن و در حضور همه حرف از بیعت بزنیم؛ هدف امام این بود که نالایقی یزید را در جمع مردم ثابت کند.

امام جمعه قزوین افزود: امام در ادامه حضورشان در استانداری مدینه فرمودند؛ خط نبوت و امامت و ولایت در خاندان ماست و یزید فردی شارب خمر و فاسد و فاسق و اهل گناه و جنایت است. همه مظلومیت امام حتی بیشتر از ماجرای قیامشان در کربلا در همین صحنه بود که از شخصیت برجسته ای چون ایشان خواستند که با شخصیتی فاسدی همچون یزید بیعت کنند. در واقع امام در استانداری مدینه شخصیت همه مستکبران عالم را تا روز قیامت برای ما توصیف کردند.

وی ابراز کرد: سیدالشهدا برای اینکه درس بزرگی از حادثه کربلا به ما دهد و همه مردم را تا روز قیامت همراه قیام خودشان کنند، خطاب به استاندار مدینه فرمودند؛ هرکسی که مثل من است و سنخیتی با من دارد با هرکسی که جنس یزید است و شباهتی با او دارد تا روز قیامت بیعت نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: سیدالشهدا به ما آموخته که در برابر دشمن محکم و جدی باشیم و ذلت را نپذیریم، چرا باید برخی مسئولان ما در مذاکرات ملاحظه کاری کنند و محکم صحبت نکنند؟ هرکجا که ما در مقابل استکبار برخورد قاطعانه داشتیم، موفق شدیم و هرجا که لغزشی نشان دادیم دچار خسارت و آسیب شدیم.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) دین اسلام را تا روز قیامت بیمه کرد، افزود: امام می‌خواهد ما جسارت و صراحت عمل در مواجهه با دشمنان را از ایشان الگو بگیریم و سرباز پای کار دین باشیم. قرآن کریم چندین مرتبه به ما تاکید کرده که در برابر دشمن محکم برخورد کنید و به آنها بگوئید از عصبانیت خود بمیرید که شعار مرگ بر آمریکایی که ما می‌گوییم براساس همین آیات است.

وی با اشاره به وصیت نامه سیدالشهدا که پیش از قیام ایشان نوشته شده بود، بیان کرد: حضرت در وصیت نامه خود فرمودند: به یگانگی خدا و پیامبری خاتم الانبیاء شهادت می‌دهم، به حقانیت قرآن و روز قیامت معتقدم. برای فساد و مقام و دنیا قیام نکردم بلکه قیام کردم که امت جدم را از فساد و تباهی و مبتلا شدن به یزید فاسد برهانم و تصمیم گرفتم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در روز دوم محرم که امام وارد سرزمین کربلا شدند در اولین سخنرانی خودشان فرمودند شما نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود؟ من شهادت در راه خدا را برای خود سعادت می‌بینم و زندگی با ستمگران را ننگ می‌دانم. این یعنی یک مسلمان تا روز قیامت باید به عمل نشدن به حق در هر مکان و زمانی حساس باشد. امیرمومنان (ع) در آخرین وصیت نامه خود پس از ضربت خوردن فرمودند: فرزندان من هرکجا هستید حق گو باشید و از گفتن حق هراسی نداشته باشید تا خداوند شما را بزرگ کند.
وی تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: "هیچ انسان عزتمندی حق را تنها نگذاشت الا اینکه ذلیل و خوار شد و هیچ انسان ضعیف و ناتوانی حامی حق نشد جز اینکه صاحب عزت شد." مثال این حدیث امام خمینی(ره) بود که پای حق ایستاد و صاحب عزت و آبرو شد اما دشمنان امام راحل در دنیا خوار و ذلیل شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مردم عزیز هرکجا حق را مشاهده کردیم از آن دفاع کنیم حتی اگر این حق به ضرر ما بود زیرا خدای متعال تضمین کرده که اگر حق را حفظ کنیم ما را صاحب عزت و آبرو می‌کند.

آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: سیدالشهدا در ادامه سخنرانی خود در کربلا می‌فرمایند؛ "مردم برده دنیا هستند، اهل انجام واجبات هستند اما دین لقلقه زبانشان است و در جان آنها نفوذ نکرده است این افراد تا زمانی دیندار هستند که دین آنها با دنیای آنها منافاتی نداشته باشد اما زمانی که بین دوراهی دین و دنیا قرار می‌گیرند، دینداران کم می‌شوند."، بندگی خدا همراه کرامت و عزت و احترام است اما بردگی دنیا، همراه با پستی و ذلت و خواری است.

وی در پایان گفت: بندگی خدا در اقامه نماز است و کسی که اقامه کننده نماز است از دروغ، گناه، غیبت، زشتی‌ها، ظلم، ناجوانمردی و بدعهدی به دور است، زیرا نماز او را اصلاح می‌کند اما اگر نماز فقط خوانده شود ممکن است این نمازخوان هرگناهی را مرتکب شود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها