نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در گفت و گو با«بسیج»:

مبنای قیام حضرت اباعبدالله(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: ماه محرم یادآور اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر است  چرا که قیام حضرت اباعبدالله(ع) مبنایش بر امر به معروف و نهی از منکر بود.
کد خبر: ۹۱۷۲۷۳۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام و المسلمین یدالله غلامی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن عرض تسلیت و تعزیت به عاشقان اباعبدالله(ع) به مناسب ایام عزای حسینی به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو اصل مترقی دین اسلام است که ضامن اجرای همه احکام الهی حتی واجب و حرام می باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی  از منکر اصل نظارتی است، افزود: خداوند متعال در قران کریم میفرمایند که امت اسلام برتر و بالاترین همه امت ها است که دلیل آن همین امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام غلامی با تصریح براینکه نظارت همگانی در اسلام آنقدر اهمیت دارد که خداوند مسلمانان را امت برتر قرار داده است ، اضافه کرد: ماه محرم یادآور اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر است  چرا که قیام حضرت اباعبدالله(ع) مبنایش بر امر به معروف و نهی از منکر بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این مطلب که حضرت سیدالشهدا(ع) بارها در مسیر نهضت قیام فرمودند من اراده دارم امر به معروف و نهی از منکر کنم و این دو اصل را دوست دارم، گفت:برخی ها شاید گمان کنند عرصه  امر به معروف و نهی از منکر در تذکرات لسانی است  اما این دو اصل مهم نظارتی اسلام بوده و عرصه های زیادی را شامل می شود  که بالاترین درجه اش به حکومت می رسد.

حجت الاسلام غلامی در همین رابطه ادامه داد:  آنچه که حضرت اباعبدالله(ع) مدنظرشان بودند که منکر بزرگ آن روز وجود یزید و حکومت فاسد بنی امیه بود و  معروف مهم اسلام راستین بوده که فرمودند که میخواهم  مردم را به سیره جدم برگردانم.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اظهار به  اینکه  امروز هم اصلاح امور در امت اسلامی در همه زمینه ها مثل فرهنگی،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و ...وجود دارد و باید آحاد جامعه به این اصل مهم آشنا شوند و به آن عمل کنند، تاکید کرد:به فرموده امام راحل قانون اساسی ما بخاطر دو اصل مهم امربه معروف و نهی از منکر و نیز ولایت فقیه مترقی ترین قانون اساسی در دنیا است لذا باید به آن توجه جدی داشت. 

حجت الاسلام غلامی در پایان با بیان این مطلب که عزاداران حسینی باید توجه داشته باشند به سینه زنی و گریه کردن قناعت نکنند ، متذکر شد: کربلا یک تراژدی نیست بلکه دانشگاه است و یکی از اصول مهمی که باید از آن بیاموزیم اصل مهم امربه معروف و نهی از منکر است لذا عزاداران حسینی که اعتقاد قلبی به این اصل دارند ان شاء الله  در عمل هم آن را به منصه ظهور برسانند و آن وقت می بینیم اتفاقات خوبی برای اصلاح امور رقم می خورد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار