خبرهای داغ:
محمد گل زاده
تبیین درست فرهنگ عاشورا در ۴۰ سال دوم انقلاب در راستای تمدن‌سازی به ویژه ترویج تفکر ظلم‌ستیزانه، مقاومت و کمک به مظلومان در برابر ظالمان جهان ضروری است.
کد خبر: ۹۱۷۲۷۰۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

به گزارش حبرگزاری بسیج از کاشان؛ حجت‌الاسلام سیدعبدالصاحب حسینی عصر جمعه در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت: مقاومت و ایستادگی ملت شریف ایران در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل را نشات گرفته از نهضت عاشورای حسینی دانست و افزود: به برکت همین نهضت مقدس، امروز نظام جمهوری اسلامی با عزت و در اوج اقتدار رویاروی ستمگران جهان ایستاده است.

وی بیان کرد: فرهنگ عاشورا حتی مردم یمن را در برابر ظالمان مقاوم کرده و اقدام‌های حزب الله در برابر حکومت صهیونیستی، این اشغالگران را درمانده کرده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان اضافه کرد: پس از حادثه عاشورا، بنی امیه و دشمنان اهل بیت (ع) کوشیدند عاشورا را تحریف کنند و در این راستا و برای نابودی فرهنگ عاشورا و به فراموش سپردن آن از هیچ کوششی دریغ نورزیدند.

وی یادآور شد: حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با تمام وجود در برابر این انحراف‌ها ایستادند و افزون بر ۲۰۰ سال عمر پر برکت امامان معصوم (ع) با زنده نگهداشتن عاشورا از تحریف این فرهنگ از سوی دشمنان جلوگیری کردند.

حسینی ادامه داد: امروز با گذشت بیش از یک هزار سال، دشمن با بدعت‌گذاری جدید در آیین‌های عزاداری‌ حضرت امام حسین (ع) تلاش می‌کند که این فرهنگ پرشور و نشاط را که از هدف‌های مقدس امامان معصوم (ع) بوده، به انحراف بکشاند.

وی تاکید کرد: وظیفه آحاد مردم به خصوص روحانیان، مبلغان و هیات‌های مذهبی است که با تبیین صحیح فرهنگ عاشورا به ویژه برای نسل جوان جلوی این انحراف‌ها بایستند و مانع از آلوده شدن عاشورا، این دانشگاه بزرگ با تحریف‌ها شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خاطرنشان ساخت: آیین‌های عزاداری در گذشته بسیار خوب پایه‌گذاری شده بود و امام راحل همواره بر سنتی برگزار کردن آنها تاکید فراوان داشتند و بر این اساس فرمودند که هرچه داریم از محرم و صفر است.

وی تصریح کرد: اگر عاشورا زنده بماند، دشمنان بشریت به هدف‌هایشان نخواهند رسید؛ تاثیر فرهنگ عاشورا در بین ملت‌ها زیر بار ظلم و زور نرفتن است و به طور حتم این فرهنگ ناب محمدی، آمریکا و دشمنان اسلام را در رسیدن به هدف‌های شوم ناامید خواهد کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان همچنین بیان کرد: امروز شاهد برخی شبهه‌افکنی‌های دشمن در خصوص تضعیف عزاداری‌ها و فرهنگی پربار عاشورا هستیم و از جمله نذورات را سوژه قرار داده‌اند که چرا نذورات عزاداری‌ها صرف کارهای عام‌المنفعه نمی‌شود، زیرا می‌کوشند مردم را نسبت به این مهم سست کنند.

وی گفت: اگر از نذورات در هیات‌های مذهبی غافل شویم، زنده نگهداشتن عاشورا معنایی ندارد، زیرا اقدام‌هایی که در عزاداری‌های حضرت امام حسین (ع) انجام می‌شود با همین نذورات است.

حسینی تاکید کرد: خرسندیم که عزاداری‌ها برای سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، مردمی است و همواره با کمک‌های مردم رونق گرفته و هیچ بودجه دولتی در برپایی آیین‌ها نقش نداشته و ندارد که همین امر رمز ماندگاری عاشورا است.

وی افزود: توزیع نذورات در عزاداری‌ها باید پررنگ تر شود و مردم نیز باید برای کمک کردن به هیات‌های مذهبی پیشگام شوند و کمک به محرومان و مستضعفان نیز انجام شود؛ چنان‌که هم اکنون در هیات‌ها هر شب نزدیک به ۳۰۰ بسته غذا برای فقیران و افراد مستمند در نظر گرفته شده که درب منزل تحویل آنها شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان همچنین تهیه جهیزیه برای دختران بی‌سرپرست، راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه، تامین هزینه دارو، ساخت درمانگاه و درمان افراد محروم را از جمله فعالیت‌های اجتماعات و هیات‌های مذهبی برشمرد.

نزدیک به ۸۰۰ هیات مذهبی در شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان فعالیت دارند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها