خبرهای داغ:
یکی از اساتید اخلاق میانه، هوای نفس را مانعی بر سر راه درک حقیقت عنوان کرد و گفت: شرط لبیک گویی به حسین(ع) عبور از سیم خاردار نفس است.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۹۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدجمال جمالی در آیین عزاداری سید و سالار شهیدان در بین کارکنان سپاه میانه، با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید راه حق بود و به دست مسلمانان محرف، شهید شد، اظهار داشت: مقاومت نکردن در برابر هوای نفس، چشم انسان را به روی حقیقت می بندند و او را در مقابل امام و ولایت قرار می دهد چنانچه در واقعه کربلا، هوای نفس توانست لشکری از مسلمانان را علیه امام زمان خود برانگیزاند.

   وی تصریح کرد: هرکس می خواهد سدّ راه حق نباشد، باید با نفس سرکش مبارزه کرده و او را رام و مطیع خود کند وگرنه عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) زمانی که منجر به غلبه بر هوای نفس و ایجاد دگرگونی به سوی خوبی ها در درون ما نشود، تظاهر است و بی ثمر خواهد بود.

   حجت الاسلام جمالی افزود: تنها جهاد و جانبازی در رکاب امام و حضور در جبهه های جنگ، نمی تواند به ما مصونیت بخشد بلکه درک حقیقت و پایداری در اعتقادات و ولایت مداری است که عاقبت به خیری را به همراه دارد، چه بسا افراد بی شماری هستند که با وجود چنین سوابق دینی و اعتقادی و عملکردی درخشان، تابع هوای نفس شده و چشمانشان بر روی حقیقت بسته شده است و همان انسان مجاهد به کسی تبدیل شده که بر روی امام و مولای خود شمشیر کشیده است.

    وی اظهار داشت: متاسفانه امثال چنین افرادی در انقلاب ما نیز به وفور مشاهده می شود و این تبعیت از هوای نفس و فریفتگی به ظواهر دنیاست که انسانها را دچار تحول منفی می کند و از مسیر حق و حقیقت دور می سازد، لذا ملاک و معیار ما همان حال فعلی افراد است نه گذشته و سوابق درخشان آن ها.

شرط لبیک گویی به حسین(ع) خروج از سیم خاردار نفس است

   آیین گرامیداشت هشتمین روز از ماه محرم با سینه زنی، روضه خوانی و عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه با شرکت دهها نفر از بسیجیان، کار کنان سپاه و مسئولان ادارات، برگزار شد.

ارسال نظرات