خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: با حمایت های این نهاد، در حال حاضر هزار و 759 مددجو از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند شده و برای آنها هر ماهه حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می شود.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۵۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد صیادی بیمه را یکی از ضرورت های زندگی امروز دانست و بیان کرد: اگر امروز برخی از افراد تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) هستند، علت آن را باید در فقدان نظام جامع بیمه ای در کشور جستجو کرد.

وی ادامه داد: اگر نظام جامع بیمه ای داشته باشیم دیگر به واسطه فوت سرپرست، تلاطم اقتصادی نیز به سختی های خانواده اضافه نمی شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد امام (ره) آگاهی بخشی به مددجویان برای استفاده از خدمات بیمه ای است از این رو برای تأکید بر این مسأله مهم، بسته تشویقی این نهاد برای کارفرمایان، پرداخت حق بیمه مددجویان است.

وی افزود: مددجویانی که با مهارت آموزی در خوداشتغالی فعال می شوند با دارا بودن شرایط از بسته حمایتی بیمه این نهاد بهره مند می شوند و تلاش می کنیم تا با ارتقای آگاهی های مددجویان، موضوع بیمه در میان مددجویان تبیین و نهادینه شود.

صیادی اعلام کرد: با حمایت های این نهاد، در حال حاضر هزار و 759 مددجو از خدمات بیمه بهره مند شده و برای آنها هر ماهه حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می شود که از این تعداد بیمه شده؛ هزار و 276 نفر زنان سرپرست خانوار بوده و 483 نفر نیز از مشمولان طرح های اشتغال هستند.

وی عنوان کرد: مددجویانی که برای آنها حق بیمه پرداخت می شود بعد از گذراندن مدت لازم و با توجه به ضوابط قانونی تأمین اجتماعی مشمول دریافت مستمری خواهند شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: کمیته امداد امام (ره) تلاش می کند در کنار جذب مشارکت های مردمی، زمینه بهره مندی از خدمات عمومی جامعه را فراهم کند که بیمه حوادث منازل مددجویی یکی دیگر از این خدمات است.

وی یادآورشد: در حال حاضر بیش از 29 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در استان قزوین هستند که از خدمات مختلف این نهاد بهره مند هستند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها