محبت اهل بیت (ع) سرمایه ای است که مستوجب عاقبت بخیری است

حجت الاسلام ابوذر شاد گفت: برخی ازخصلت های دنیوی محب اهل بیت عبارت است از زهد نسبت به دنیا و اهتمام نسبت به انجام واجبات، اجتناب، از محرمات، داشتن پرهیزکاری است.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۴۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام ابوذر شاد در روز هشتم ماه محرم در جمع کارکنان ناحیه بوشهر گفت: محبت اهل بیت سرمایه ای است که منفعت آن حسن عاقبت است و روایات ما مشعر به این مطلب می باشد البته محب باید خصائص و ویژگی هایی را در خود حاصل کند که با ائمه بزرگوار سنخیت پیدا کند ومحب نمی تواند با محبوب خود بیگانه باشد و دغدغه رضایت مندی او را نداشته باشد.

 مسئول نمایندگی ناحیه بوشهر اظهار داشت:  پیامبر اکرم (ص) در روایتی می فرماید که هر کسی محبت من و اهل بیت مرا داشته باشد خداوند خیر دنیا و آخرت را به او اعطاء می نماید و احدی تردید نکند که محب اهل بیت،بهشتی و عاقبت بخیر می گردد.

 این مقام مسئول ادامه داد: پیامبر(ص) می فرماید محبان اهل بیت (ع) باید بیست خصلت داشته باشند که ده خصلت آن در دنیا و ده خصلت آن در آخرت می باشد که اما برخی از خصلت های دنیوی محب اهل بیت عبارت است از زهد نسبت به دنیا و اهتمام نسبت به انجام واجبات ،اجتناب از محرمات و داشتن ورع ، پرهیزکاری ، رغبت به عبادات ،توبه قبل از مرگ و موارد دیگری که در روایت آمده است.

پایان خبر/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار