خبرهای داغ:
مجاهدت فکری و تبیینی حضرت زینب (س) نبود این نهضت نمی توانست تا این میزان اثرگذار باشد. خطابه هایی که ایشان در شام و کوفه قرائت کردند حقانیت راه امام حسین (ع) را روشن ساخت و غبار از فتنه یزیدیان زدود تا حق و حقیقت آشکار شود.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۱۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه  زنان کشور خبرگزاری بسیج

نهضت عاشورا ابعاد تبینی و تفکری مختلفی دارد. درواقع عاشور از هر لحاظ انباشه از درس ها و عبرت هاست که مسلمانان می توانند از این مخزن و سرمایه بزرگ بسیار بهره مند شوند. امام حسین (ع) وقتی به سمت کوفه رهسپار شدند خانواده و اهل بیت پیامبر را نیز با خود بردند. حضرت به جهت دعوت کوفیان برای احیای سنت جد بزرگوارش و برای استقرار و زندگی در شهر کوفه به طرف کوفه عزیمت کردند و روشن است که در این راه بردن زن و فرزند یک امر کاملا طبیعی بوده است. اما کوفیان بی وفایی کردند و تیغ بر روی امام و خانواده ایشان کشیدند و آب را بر کودکان بستند تا نشان دهند که چه رذالتی در وجودشان است. اما حضور خانواده اباعبدالله الحسین (ع) در نهضت عاشورا نه تنها نقطه ضعف این نهضت عظیم نشد بلکه مایه رشد و پایداری آن نیز شد.
در چند حوزه حضور اهل بیت این امام بزرگوار در نهضت عاشورا سبب ساز اتفاقات حساس و رخدادهای بزرگ شد. پیام رسانی از جمله این فواید حضور بود. بعد از شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان بار سنگین این نهضت بزرگ بر روی دوش حضرت زینب (س) و خاندان پیامبر اکرم (ص) افتاد.
به حق که اگر مجاهدت فکری و تبیینی حضرت زینب (س) نبود این نهضت نمی توانست تا این میزان اثرگذار باشد. خطابه هایی که ایشان در شام و کوفه قرائت کردند حقانیت راه امام حسین (ع) را روشن ساخت و غبار از فتنه یزیدیان زدود تا حق و حقیقت آشکار شود. خانواده امام حسین(ع) توانستند پیام رسان حادثه کربلا باشند و در کوفه، شام، مدینه و بین راه، با رفتار و سخنان روشنگرانه خود از بسیاری از مردم سفیر ساختند و باعث رشد و گسترش پیان این واقعه خونین شدند.
از سوی دیگر، اهل بیت امام حسین (ع) در نهضت عاشورا صبر و استقامت خود را نشان دادند و به راستی اسطوره و الگو مقاومت شدند. مقاومت خانواده امام بر انجام واجبات الهی دوباره احکامی را که می رفت تا مندرس شود، زنده ساخت که از جمله آنها می توان اصرار آنان بر حفظ حجاب، حفظ خود از نامحرمان، احیای حقانیت امام حسین و ... را نام برد.هر چند از سوی دیگر چهره خبیث و واقعی دشمن در واقعه عاشورا با حضور اهل بیت امام بزرگوار بیشتر مشخص شد.
درواقع با شهادت امام حسین (ع) نه تنها قیام خونین کربلا پایان نپذیرفت بلکه با صبر و استقامت بانوی مقاومت حضرت زینب (س) پیام واقعی عاشورا بهتر و رساتر به گوش مسلمانان رسید. درواقع حضرت زینب (س) با خطابه های زیبا و حماسی شان هم پیام عالی عاشورا را بهتر به گوش مردم رساندند و هم اینکه با تبیین این واقعه عظیم واقعیت این قیام را به مردم نشان دادند.
«هیهات منا الذلة‌‏» یکی از پیام‌های بزرگ واقعه عاشوراست که بانوی مقاومت حضرت زینب (س) این شعار ناب را به زیبایی معنا کردند. همچنین واقعه عاشورا نشان داد که دفاع از کیان اسلام و ارزش‌ها زن و مرد نمی شناسد و همه سهمی جدی در این عرصه دارند.

پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد
انتهای پیام/*

ارسال نظرات