خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

بازگشت ۲۶واحد به خط تولید در استان همدان/ایجاد ۸۹۸۱ شغل در همدان

استاندار همدان با اشاره به رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی گفت: با مشکلاتی که وجود داشت ۳۰۰ واحد تعطیل شد و از ابتدای سال توانستیم ۲۶ واحد آن را به خط تولید برگردانیم.
کد خبر: ۹۱۷۲۵۷۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴

بازگشت ۲۶واحد تولیدی به خط تولید در استان همدان/ایجاد ۸۹۸۱ شغل در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدسعید شاهرخی در کارگروه حقوق شهروندی استان همدان که امروز در سالن شهدای استانداری با حضور نماینده امور بانوان، نماینده سازمان‌های مردم نهاد و برخی ادارات فعال در این حوزه تشکیل شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران وفادارش، اظهار داشت: امروز اولویت‌های اول ما با تأسی از سیاست‌های دولت اشتغالزایی است که مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای در سال رونق تولید بر این موضوع دارند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس برنامه عملیاتی را تعریف کردیم، گفت: در این برنامه تمام مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان و شهرستان‌ها مشخص شده است و برنامه‌هایی را عملیاتی کردیم.

استاندار همدان ابراز داشت: این برنامه‌ها برای سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ است و در آن تمام ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان به تفکیک بیان شده که در این سه سال محقق می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های تعریف شده گفت: ۱۵هزار میلیارد سرمایه‌گذاری لازم است که برای هر سال ۵ هزار میلیارد بوده که با اجرای آن قادر خواهیم بود سالیانه ۲۰هزار شغل ایجاد کنیم و در اختیار جوانان قرار دهیم و در مجموع پیش‌بینی ۶۰ هزار شغل است.

شاهرخی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اولویت‌های مورد توجه، سرمایه‌گذاری در استان است، ابراز داشت: تلاش کردیم که ظرفیت‌هایی فراهم شود و استان همدان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در بخش صنعتی ۲۰۶  طرح، در حوزه کشاورزی ۳۲۵ طرح و در زمینه گردشگری ۱۹ طرح به ارزش تقریبی ۳ هزار میلیارد برآورد کرده و در دست اجرا داریم.

استاندار همدان یادآور شد: در مجموع ۵۵۰ طرح در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در حال اجرا است و به دنبال ارتقاء ظرفیت‌ها و بازوهای تولیدی خود در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی هستیم.

وی با تأکید بر ارتقاء ظرفیت‌ها ادامه داد: ۹۹۱ واحد در استان مشغول فعالیت هستند که با تجدید طرح و تزریق سرمایه، ظرفیت آنها ارتقاء می‌یابد.

شاهرخی با اشاره به رفع موانع و مشکلاتی که در سنوات گذشته وجود داشت، تصریح کرد: با مشکلاتی که وجود داشت ۳۰۰ واحد تعطیل شد و از ابتدای سال توانستیم ۲۶واحد آن را به خط تولید برگردانیم.

وی افزود: خوشبختانه با وجود همه مشکلات و تحریم‌هایی که بر ما تحمیل شد با سخت کوشی تولیدکنندگان تولید به نحو مطلوبی ادامه دارد و هیچ واحد تولیدی به دلیل تحریم‌ها متوقف نشد.

استاندار همدان با بیان اینکه امسال، سال اول اجرای سند ما بود، گفت: آمار اشتغال پنج ماهه سال جاری ۸ هزار و ۹۸۱ نفر بوده که حدود ۴۷ درصد برنامه پیش‌بینی شده امسال محقق شده است و در مجموع در حوزه اقتصادی آنچه که گفته شد خوشبختانه با سرعت قابل توجهی در حال توسعه و حرکت است.

وی با بیان اینکه استان همدان به مثابه یک کارگاه بزرگ در حال توسعه است، خاطرنشان کرد: ۴۱ پروژه ملی به استان همدان اختصاص دارد که هر کدام جهش تولید در استان را دارد.

شاهرخی با اشاره به زیرساخت‌های صنعتی استان عنوان کرد: استان سه منطقه ویژه در دستور کار دارد از جمله منطقه جهان آباد، خط آهن ساوه- همدان که حدود بالای یک هزار هکتار اراضی که آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف است؛ همچنین منطقه ویژه  فناوری‌های نوین که در حال آماده‌سازی برای صاحبان علم و دانش بوده و شهرک واحدهای صنفی و بنکداران که در غرب کشور بی‌نظیر است و حدود ۹۰ درصد آن آماده شده است.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۰۵ پروژه طی هفته دولت در استان همدان گفت: این طرح‌ها با اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و با ایجاد اشتغال برای ۳ هزار و ۲۳۰ نفر افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

استاندار همدان با اشاره به نقش احزاب در فضای سیاسی کشور تصریح کرد: در سطح استان ۳۷ حزب شناسنامه‌دار با جناح‌های مختلف داریم که فعالیت می‌کنند و سال گذشته خانه احزاب استان افتتاح شد.

وی ابراز داشت: در حوزه اجتماعی دولت به تنهایی قادر نیست که تمام امور را انجام دهد و باید کار را به مردم واگذار کرد و بهترین کار، سازمان‌های مردم نهاد و ngoها هستند.

شاهرخی ادامه داد: حدود ۲۷۰ سمن در استان همدان وجود داشت که اغلب فعالیتی نداشتند و اکنون به ۴۷۰ سازمان مردم نهاد ارتقاء یافته و به دنبال ارتقاء کمی و کیفی هستیم؛ در حال حاضر نیز ۱۰۰ تقاضای دیگر داریم که در حال بررسی است که این سمن‌ها در حوزه سلامت، آسیب‌های اجتماعی، خدماتی، توان یابان و معلولین هستند.

وی عنوان کرد: باید در حوزه بانوان و جوانان حرکت جدی انجام دهیم که در این راستا هیئت‌های اندیشه‌ورز را با حضور جوانان و بانوان تشکیل دادیم.

استاندار همدان گفت: جوان‌ترین احزاب، سمن‌ها و شوراها حدود ۱۰ مورد مشخص شده‌اند و با توجه به مشکلات و مسائل حوزه خود نتایج را به فرماندار می‌دهند و حدود ۸۰۰ جوان علاقه‌مند و خوش فکر در این هیئت‌های اندیشه‌ورز پابه کار هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات