رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر:
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر اظهار داشت: پیام عاشورا پیامی است که خوبی‌ها را ترویج  و زندگی با عزت را تبلیغ می‌کند، پیامی است که انسان را به بالاترین درجه بزرگی می‌رساند.
کد خبر: ۹۱۷۲۵۷۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به همت حوزه مقاومت دانش آموزی حضرت امام صادق (ع) و همکاری اداره آموزش و پرورش و اداره اوقاف سوگواره «احلی من العسل» با حضور پر شور دانش آموزان (خواهر و برادر) و مربیان در سالن اجتماعات امام زاده سید حمزه (ع) با سخنرانی ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر برگزارشد.

 رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر با بیان اینکه عاشورا تنها یک واقعه و یا یک حادثه یا در مقیاس وسیعتر یک قیام و انقلاب نیست ما از عاشورا به عنوان یک مکتب استفاده می‌کنیم و متعلق به یک دین، فرقه و یا یک زبان نیست. در این مکتب الگو برای طفل ۶ ماهه، دختر بچه ۳ ساله، جوان ۱۳ ساله، جوان ۱۶ ساله، پیرمرد ۹۰ ساله وبرای زنان و همه‌ افراد می‌باشد.

علی طاهریان گفت: حماسه عاشورا اگر به درستی تبیین شود می‌تواند همه‌ درد‌های جامعه را جوابگو باشد.

وی بیان داشت: اگر همه پیروان حق در زمان سیدالشهدا (ع) وظیفه خودشان را می‌دانستند و مثل شهدای کربلا با جانبازی و حمایت از امام خویش به وظیفه  خود عمل می‌کردند، مسیر تاریخ به گونه‌ای دیگر ترسیم می‌شد و سرنوشت اسلام و مسلمانان به نحو دیگری بود.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیز با شکل‌های مختلف تکلیف را می توان شناخت و نسبت به انجام آن متعبد بود و پیروزی را در انجام وظیفه دانست امام امت بار‌ها می‌فرمودند همه ما مامور به ادای تکلیف و وظیفه ایم نه مامور به نتیجه. این همان درس آموخته از عاشوراست. پیام عاشورا پیام حریت و آزادی و آزادمردی است پیامی که همه به آن نیاز دارندچه مسیحی، چه کلیمی و چه مسلمان. پیامی است که از ننگ و عار و از پلیدی و پستی به دور است. پیامی که خوبی‌ها را ترویج  و زندگی با عزت را تبلیغ می‌کند، پیامی است که انسان را به بالاترین درجه بزرگی می‌رساند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر اظهار کرد: این نکته قابل توجه است که جوان ۱۳ ساله به نزد عمو می‌رود و می‌گوید عمو جان آیا من هم فردا شهید می‌شوم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) می‌پرسند مرگ در نظر تو چگونه است می‌گوید احلی من العسل، جوانی که با این صلابت و زیبایی جواب می‌دهد و در مقابل ۳۰ هزار نفر می‌ایستد و رجز می‌خواند مشخص است پرورش یافته کدام مکتب است.

وی در پایان گفت: در مکتب عاشورا برای همه‌ی دوره‌ها و مراحل زندگی بشر چه در زمینه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... درس‌های زیادی که وجود دارد انشاءالله که همه‌ی ما بتوانیم جزء عزاداران واقعی ائمه اطهار(ع) باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها