مدیر پایگاه میراث جهانی قنات ابراهیم آباد گفت: حمام تاریخی ابراهیم آباد با شماره 23792 در تاریخ 25 آبان سال 87 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۱۷۲۴۷۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، طهماسبی مدیر پایگاه میراث جهانی قنات ابراهیم آباد در تکمیل این خبر گفت: حمام تاریخی ابراهیم آباد با شماره 23792 در تاریخ 25 آبان سال 87 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی افزود : این بنای تاریخی به ‌سبب هم‌جواری با تنها اثر ثبت جهانی استان، قنات ابراهیم‌آباد از جایگاه مهمی برخوردار است که می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری روستایی استان تبدیل شود.

طهماسبی  با اشاره به روند بازسازی حمام تاریخی ابراهیم‌آباد اراک اظهار داشت: 140 میلیون تومان از اعتبارات ملی سال 96 برای حمام تاریخی ابراهیم آباد در نظر گرفته شد که در فاز نخست کف حمام و در فاز بعدی که هم‌اکنون در حال اجرا است بام حمام در حال تعمیر است.

مدیر پایگاه میراث جهانی قنات ابراهیم آباد تصریح کرد : قرار است در فازهای بعدی ورودی حمام، داخل حمام، بندکشی مجدد طاقه‌ها، بام آب انبار بازسازی شود که طرح آن تهیه و برای دریافت اعتبار ارسال شده است.

وی بیان داشت : برآورد ما برای تکمیل و بازسازی این آثار تاریخی بیش از 300 میلیون تومان بود که هم‌اکنون این رقم بین 700 تا 800 میلیون تومان است.

طهماسبی تاکید کرد : در تلاش هستیم در روستا یک مسیر گردشگری و رفت‌آمدی از سر قنات تا حمام و آب انبار ایجاد و تکمیل کنیم.

مدیر پایگاه میراث جهانی قنات ابراهیم آباد خاطرنشان کرد : روستا فاقد دفتر پایگاه بود که با همکاری شورای روستا یک دفتر برای مرکز پایگاه تهیه شد که اسفندماه سال گذشته توسط مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات