امام جمعه ابهربابیان اینکه برای احیا و تقویت فرهنگ عاشورایی باید مداحانی با بصیرت و ولایی تربیت شوند،گفت: رسالت مداحان در ماه محرم برافراشتن پرچم ولایتمداری است.
کد خبر: ۹۱۷۲۴۲۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

حجت الاسلام رحیمی در گفتگو باخبرنگارخبرگزاری بسیج ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان امام حسین(ع)بابیان اینکه هرساله محرم باشکوهتر از سال قبل برگزار می شود،اظهار داشت: عزاداری های ایام محرم باید با شور و شعور حسینی همراه بوده وشان و منزلت اباعبدالحسین (ع)در آن باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ما به همان اندازه که به شور حسینی نیاز دارد به شعور حسینی نیز نیاز دارد البته برای مقابله با تهاجم و ترفندهای دشمنان در بعد فرهنگی، اعتقادی و مذهبی مردم باید شور و شعور حسینی را در کنار هم داشته باشند تا بتوانیم در مقابله با هجمه ها و تهدیدات دشمنان ایستادگی کنیم.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه هدف از عزاداری در ماه محرم نباید تنها گریاندن مردم باشد، گفت: تبیین قیام سیدالشهدا(ع) موضوعی است که باید مورد توجه هیات های مذهبی قرار گیرد.

حجت الاسلام رحیمی بر لزوم  استفاده از شعرهای انقلابی وجهادی در ایام محرم تاکید کرد وافزود:منابع واشعارانقلابی یعنی اشعار انتخابی باید آگاهانه،عاقلانه وباشور وشعور همراه بوده ومطابق با وضعیت کنونی باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: البته باید دقت داشت تا در این عزاداری ها فلسفه واقعی قیام امام حسین(ع) برای مردم تبیین شده و جوانان و نوجوانان بفهمند که سیدالشهدا(ع) به چه منظوری دست به چنین قیام شکوهمندی زده اند و جان پاک خود، خاندان و اصحاب وفادارشان را فدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه تنها گریاندن مردم نمی تواند انگیزه خوبی برای برپایی محفل عزای سالار شهیدان باشد، یادآور شد: مداحان در اشعار خود باید دقت کنند چرا که متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می شود که آن ها با به کار بردن برخی اشعار ضعیف تنها سعی در متاثر ساختن مردم داشته و جملاتی به کار می برند که هیچ منبع ومفهومی ندارد.

امام جمعه ابهر بابیان اینکه پرچم سرخ حسینی،پرچم سبزمهدوی وولایت فقیه نفوذ ناپذیربوده وضامن امنیت وآرامش کشور است،تاکید کرد: آنچه كه جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه‌های فرهنگی دشمنان مصون می‌دارد، نهادینه كردن فرهنگ ناب عاشورا است كه این مهم وظیفه اصلی مادحین و مبلغان دینی است .

وی در پایان بیان داشت: امام حسین‌(ع) در واقعه عاشورا و نهضت حسینی در سخنان، رفتار و اعمال خود همواره به دنبال الگوسازی ،امربه معروف ونهی از منکر بودند که این الگوسازی تنها مربوط و مختص عاشورا نبوده بلکه همه زمان‌ها و همه جوامع را در برمی گیرد.

ارسال نظرات