خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی تیپ ۸۲ حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین:
افروزی گفت: منظور امام(ره) از صبر تصیم گیری عاقلانه و حساب شده بر اساس شناخت مواضع و توانمندی های دشمن و همچنین دشمنان را به استیصال و درماندگی کشاندن است.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۶۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ افروزی جانشین فرماندهی تیپ ۸۲ حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین در جمع رزمندگان این رده در منطقه شمال غرب اظهار کرد: مبانی استقلال دفاعی از جمله مواردی است که تجربه عملی و عینی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی با فرمایشات عمیق امام(ره) در این زمینه بر غنای آن افزوده است.

وی ادامه داد: به جرات امروزه نصب العین قرار دادن مبانی مد نظر امام در این زمینه باعث خود کفایی و استقلال کامل ایران اسلامی در زمینه های نظامی گردیده است.

افروزی افزود: مهمترین مبانی استقلال دفاعی در دید و اندیشه امام(ره)عبارتند از:ایمان به خدا و اعتماد به نفس ، کسب کامل آمادگی دفاعی، تقویت بنیه دفاعی کشور، تاکید بر خود کفایی نظامی و در نهایت دشمن شناسی ه همه اینها در کنار هم تبدیل به قدرت می شود.

جانشین تیپ 82 سپاه استان قزوین تشریح کرد: اعتقاد راسخ امام (ره) و تکیه بر این اصل مستلزم صبر و پایداری و استقامت در برابر سختی ها و تهدیدات دشمنان به منظور غافلگیر کردن آنان می باشد و منظور امام(ره) از صبر تصیم گیری عاقلانه و حساب شده بر اساس شناخت مواضع و توانمندی های دشمن و همچنین دشمنان را به استیصال و درماندگی کشاندن است.

این مسوول تصریح کرد: ره گیری امام(ره)از اعتقاد به خدا و صبر و پایداری در برابر سختی ها و فشارهای دشمن بر گرفته از آیات و روایات قرانی به ویژه سیره ائمه معصومین می‌باشد؛ چنانچه قرآن کریم می فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده اید!هر گاه با گروهی از دشمنان رو به رو شدید محکوم و استدار بایستید و فراوان خدا را یاد کنید، شاید رستگار گردید.»

جانشین فرمانده تیپ82 در پایان با اشاره به آیات قرآن خاطر نشان کرد: قرآن کریم نیز به عنوان منشور تمام عیار مسلمانان نیز با تاکید بر واژه استقلال، اهمیت را بیشتر می نماید به ویژه انجا که میفرماید((وَلن یَجعَل اللهُ للکَافِرِینَ عَلَی المُومنینَ سَبِللاً))
و خداوند هیچ گاه نخواسته که کافران بر مسلمین تسلط پیدا کنند.

8001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها