خبرهای داغ:
امام جمعه اهواز:

رفع کامل‌ همه‌ تحریم‌ها باید محور اصلی مطالبات ایران از اروپا باشد‌

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه مذاکره امام حسین(ع) برای لغو تحریم و از سر نیاز نبود بلکه برای دعوت به حق بود، گفت: در جبهه مقاومت اگر به ظاهر شکست باشد ناشی از قدرت دشمن نیست بلکه ناشی از خیانت‌ها است.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۳۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌ فرد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ‌‌‌‌ایام شهادت و سوگواری امام‌حسین(ع) و یاران با وفای ایشان را تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به تمهیدات لازم‌ برای حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله اخیر بیان‌ کرد: باید خود را آماده کنیم که خسارت‌ های امسال بار دیگر متوجه مردم نشود. سیل بندها و کانال ها باید مورد رسیدگی قرار گیرند و اگر اعتبارات نیاز است دست نیاز دراز می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تاکید کرد: مطالبه به حق مردم از مسئولان و دست اندرکاران این است که قبل از اتفاقات و حوادث غیرمترقبه تمهیدات لازم‌ را اتخاد کنند.

وی با بیان این‌که با همه غنی در استان خوزستان اما‌ محرومیت وجود دارد، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که فراخوان و تشکیل قرارگاه فرهنگی واحد و بزرگ از طریق آمایش، محرومیت را در حد توان کاهش داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به این‌که بدون تردید حیات چهل ساله انقلاب اسلامی مرهون تاسی به اهل بیت عصمت و طهارت و وجود مقدس سیدالشهدا(ع) است، ادامه داد: قیام خون بار کربلا و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب ایشان، در مقابل حکومت جبار، درس مقاومت و ایستادگی را آموخت و راه نجات از ستم زورگویان را نشان داد‌.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این که انقلاب اسلامی ملهم به قیام امام حسین(ع) است، افزود: انقلاب اسلامی توانسته استبداد داخلی را با شکست مواجه کند. ما‌ ملهم به حادثه عاشورا هستیم و باید به پیام ها، درس ها و دیگر ابعاد قیام کربلا توجه ویژه کرد.

وی در تبیین پیام های حادثه عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع)، اظهار داشت: اولین پیام این است که سازش و تسلیم در برابر کفار و زورگویان جایی ندارد. ایستادگی در برابر دشمنان اسلام هزینه دارد به عنوان دومین‌ پیام قیام امام است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه امام حسین(ع) از همه چیز خود گذشت و هرآنچه در دنیا داشت تقدیم به اسلام کرد، خاطرنشان کرد: سومین قیام‌ امام حسین(ع) این است که از دشمن با تعداد کثیر نباید هراسید. رعب و ترس از خصائص منافقین و افراد سست ایمان در مواجه با زرگویان و ستمگران است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تاکید کرد: در سیر مقاومت و مبارزه با استکبار باید توجه داشت که امت اسلامی تا آخرین قطره خون و جان و مال و فرزند تقدیم به امام زمان(عج) خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه مذاکره امام حسین(ع) برای لغو تحریم و از سر نیاز نبود بلکه برای دعوت به حق بود، گفت: در جبهه مقاومت اگر به ظاهر شکست باشد ناشی از قدرت دشمن نیست بلکه در جبهه داخلی اگر اتفاقی بیفتد ناشی از خیانت های داخلی و ترس برخی سست ایمان ها است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: تجربه تلخ برجام‌ نشان داد، که نباید به بیگانه دل بست. منافع آمریکا و اروپایی ها مشترک است و اخیرا یکی از مسئولان اروپایی به این‌ نکته اذعان کرده است تنها در روشها اختلاف دارند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این که گام های گذشته که برداشته شد می توانست محکم تر برداشته شود و بازدارنده باشند، ادامه داد: در گام سوم رفع کامل‌ همه‌ تحریم ها باید محور اصلی مطالبات ایران از اروپا باشد‌ و متاسفانه برخی از شواهد حاکی از این است که ماجرای قبلی در حال تکرار است، پس باید هوشایر بود و تذکرات رهبرمعظم انقلاب را مورد توجه قرارداد.

انتهای پیام/ ع

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار