خبرهای داغ:
به گزارش خبرنگار روابط عمومی و تبلیغات سپاه شوش دانیال ساعت ۷:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۸ در پنجمین روز از ماه محرم که منتسب است به «حبیب بن‌مظاهر و حضرت عبدالله بن حسن کودک هشت ساله امام مجتبی (ع) و زهیر ابن قین » و همچنین سالروز شهادت آیت الله قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی ، آیین سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با حضور یکی از شاگردان علامه مصباح یزدی،حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ذبیح در نمازخانه ی سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۷۲۳۲۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج حجت الاسلام علیرضا ذبیح ، استاد حوزه و دانشگاه شهرستان قم از شاگردان آیت الله مصباح یزدی از این که در جمع سبزپوشان سپاه شوش است ابراز خرسندی نمود و سپس موضوع و محوریت خود را به مهمترین ویژگی های آدم های عاشورایی اختصاص داد و گفت : در ۲۳ آبان ۱۳۹۲ مقام معظم رهبری فرمود : «اگر همه ی ما عاشورایى باشیم، حرکت دنیا به سمت صلاح، سریع، و زمینه ی ظهور ولى مطلقِ حق، فراهم خواهد شد» از آن روز صدها ساعت تفکر نمودم که یاران امام حسین(ع) و یا به عبارتی عاشورائیان چه ویژگی های مشترکی داشته اند که حضرت آقا می فرماید اگر ما هم عاشورایی باشیم زمینه ی ظهور حضرت ولیعصر(عج) فراهم می شود ؟ در این راستا روایات و احادیث زیادی را مطالعه کردم و به قرآن ، نهج البلاغه و مفاتیح مراجعه کردم تا توانستم به عمده ترین ویژگی های مشترک اصحاب امام حسین(ع) پی ببرم .
وی افزود : قیام امام حسین (ع) و نهضت حضرت مهدی (عج) در برخی عناصر، مشترک و در برخی شاخصه های دیگر، متفاوت هستند. از نقاط اشتراک این دو قیام، رهبری آن هاست که در هر دو، بر عهده ی امام معصوم است. هدف واحد آنان نیز حاکمیت دین خدا از دیگر نقاط اشتراکشان است .
وی در تعریف واژه ی بصیرت عنوان نمود : در قرآن با دو گونه «بینایی ظاهری و باطنی» و به تعبیری قلبی و مواجه می شویم عقلی و تفاسیر از آن به بصر و بصیرت تعبیر شده است. زمخشری، بصر را نور چشم و قوه بینایی و بصیرت را نور قلب و ابزار تأمل و تفکر می‌داند همان گونه که در آیه ی 198 از سوره ی اعراف آمده است : « وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لَا يَسْتَطِيعُونَ نَصْرَكُمْ وَلَا أَنْفُسَهُمْ يَنْصُرُونَ /// و آنهایی را که شما خدا می‌خوانید جز خدای یکتا هیچ یک قدرت بر یاری شما بلکه بر یاری خود ندارند.»
حجت الاسلام علیرضا ذبیح در جمع بندی سخنان خود اظهار نمود : بصیرت داشتن به مرد و زن ـ پیر و جوان ـ سیاه و سفید و فقیر و غنی نبوده و نیست و اگر می خواهیم هم شعار امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پیاده کنیم می بایست پیرو ولایت باشیم .
از دیگر برنامه های این آیین سوگواری می توان به « ذکر مصیبت و نوحه سرایی برادر پاسدار محمد عینعلی که با سینه زنی سبزپوشان سپاه همراه بود و قرائت زیارت عاشورا توسط حسن صیادی و هاشم رفیعی » اشاره کرد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها