پایگاه سیار انتقال خون میزبان عزاداران بیجاری است

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی بیجار از اسقرار پایگاه سیار انتقال خون در روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۶ و ۱۷ شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: این پایگاه برای دریافت بیش از ۳۰۰ واحد خون، در مرکز فوریت‌های پزشکی، میزبان مردم عزادار بیجار است.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۲۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا باشوکی اظهار داشت: با توجه به درخواست مردم برای اهدای خون در ایام محرم، با هماهنگی سازمان انتقال خون استان، یک تیم ۱۰ نفره متشکل از ۲ پزشک، ۲ منشی و ۶ پرستار از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر روز‌های شنبه و یکشنبه هفته جاری آماده ارائه خدمات به اهدا کنندگان خون هستند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی بیجار اضافه کرد: به علت زمان محدود برای نگهداری خون‌ها، چهار خودرو وظیفه جابجایی سریع نمونه‌ها را در این ۲ روز بر عهده دارند.

وی با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون افزود: هیچ پیش ثبت نامی وجود ندارد و متقاضیان به صورت حضوری و با در دست داشتن کارت ملی می‌توانند برای اهدای خون به مرکز فوریت‌های پزشکی جنب مرکز بهداشت و درمان بیجار مراجعه کنند.

باشوکی با اشاره به اینکه اهدای به موقع خون و فرآورده‌های خونی در سلامت جامعه نقش تاثیرگذاری دارد، یادآور شد: برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون اطلاع رسانی گسترده موثر است.

پیش از این و در شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان از ۱۸۰ نفر متقاضی اهدای خون در بیجار، ۱۳۲ واحد خون کامل دریافت شد که ۱۴۰ نفر از متقاضیان مرد و ۴۰ نفر زن بودند و کمترین سن اهدا کنندگان ۱۸ سال و بیشتر سن نیز ۵۹ سال بود.

براساس اعلام سا زمان انتقال خون کردستان، ۱۳ هزار و ۲۴۵ داوطلب از اول فروردین تا پایان مرداد امسال به مراکز اهدای خون ثابت و سیار در این استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۵۴ موفق به اهدای یک واحد خون شدند.

انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت در شهرستان‌های سنندج و سقز است و خون مورد نیاز ۱۷ مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.

شهرستان بیجار با ۸۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۲ کیلومتری شمال شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار