خبرهای داغ:
نخست‌وزیر وابسته لبنان تحت فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی، موضع خود را در مورد جنبش حزب‌الله به یکباره تغییر داد و همسو با تل آویو، این جنبش را نه تنها برای لبنان، بلکه برای کل منطقه خطرناک دانست!
کد خبر: ۹۱۷۲۳۱۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، «سعد حریری» که در روزهای نخست پس از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به لبنان، مثل سایر مقامات لبنانی،علیه این رژیم موضع گرفته بود، طی روزهای گذشته به یکباره موضع خود را ۱۸۰ درجه تغییر داد و رسما در کنار رژِیم صهیونیستی قرار گرفت!


 اواخر هفته گذشته بود که ابتدا خبر رسید مقامات آمریکایی با حریری تماس گرفته و وی را برای موضع‌گیری علیه جنبش حزب‌الله و شخص سید حسن نصرالله‌، تحت فشار قرارداده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، سران واشنگتن گفته بودند که اگرحریری علیه حزب‌الله موضع نگیرد، آمریکا دولت لبنان را هدف تحریم‌های جدیدی قرار خواهد داد. این تهدیدات خیلی زود نتیجه داد و حریری که صددرصد وابسته به سعودی و آمریکاست اظهارات «سید حسن نصرالله» مبنی بر نادیده گرفتن «خطوط قرمز» اسرائیل در مرزها را رد کرد و گفت که خطوط قرمز همچنان باقی است!


نخست‌وزیر لبنان سپس در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی، به شدت حزب‌الله را مورد حمله قرارداده و مسئولیت تنش جاری را به گردن مقاومت انداخته است. او که چندی پیش از سوی سعودی‌ها ربوده شده بود گفته: «حزب‌الله فقط مشکل لبنان نیست، بلکه یک مشکل منطقه‌ای است و این مشکل باید حل شود»! حریری با این اظهارات خود، تجاوز پهپادی یکشنبه گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان را کاملا نادیده گرفت.


به گزارش فارس، «فؤاد سنیوره» نخست‌وزیر پیشین لبنان، هم در گفت‌و گو با شبکه «العربیه الحدث»، به انتقاد از حزب‌الله پرداخت و مدعی شد؛ اقداماتی هستند که لبنان را در معرض خطر قرار می‌دهند و از جمله آنها، عملیات هفته جاری حزب‌الله است.


«مصطفی علوش» عضو دفتر سیاسی جریان «المستقبل» هم عملیات حزب‌الله را «عجیب و غریب» خواند و افزود، با این حال، قطعنامه ۱۷۰۱ هنوز سرجای خود باقی است.


به اعتقاد کارشناسان، اظهارات این افراد، که همگی از رهبران غربگرا و وابسته جریان «۱۴ مارس» هستند، نوعی خنجر زدن از پشت به حزب‌الله محسوب می‌شود. البته، این تنفس مصنوعی دادن به رژیم صهیونیستی، تاثیری در اوضاع این رژیم نخواهد داشت و تل آویو اکنون در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد.


نکته دیگر اینکه، حرکات تفرقه‌افکنانه سران ۱۴ مارس، آمریکا را برای افزایش فشار بر دولت لبنان ترغیب می‌کند، با این امید که این فشارها بتوانند شکاف‌های داخلی در لبنان را فعال کنند.


در همین رابطه‌، دیروز خبرگزاری فارس به نقل از منابع رژیم صهیونیستی گزارش داد، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، طی نامه‌ای به «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، هشدار داد، پیش از آن‌که اسرائیل به کارخانه موشک‌سازی نقطه زن حزب‌الله در لبنان حمله کند، دولت بیروت آن را تعطیل نماید. این در حالی است که سید حسن نصرالله پیش از این، اعلام کرده بود که حزب‌الله موشک نقطه زن دارد ولی کارخانه ساخت آن را ندارد.


در هر حال، حریری یک بار دیگر در تحولات لبنان، جانب دشمنان این کشور(آمریکا و رژیم صهیونیستی) را گرفته است. وی پیش از این ، در آذر سال ۱۳۹۵ زمانی که به ریاض رفته و در آنجا بازداشت شده بود، از همانجا از پست نخست وزیری لبنان استعفا کرد. هرچند بعدا و پس از ورود به بیروت، استعفای خود را پس گرفت. بعدها معلوم شد او از سوی اربابان سعودی خود دستگیر و تحت فشار قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها