خبرهای داغ:
در ششمین روز از ماه محرم به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر شهید شش ماهه کربلا آیین معنوی همایش شیرخوارگان حسینی هم زمان در سراسر کشور در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان مسجدسلیمان نیز برگزار شد، در این آیین باشکوه حضور مادران و شیرخوارگان از اقشار مختلف مردم با پیشانی بندهای سبز رنگ منقش به نام حضرت علی اصغر(ع) معنویت خاصی به این مراسم بخشیده بود.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۱۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان در ششمین روز از ماه محرم و به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر شهید شش ماهه کربلا آیین معنوی همایش شیرخوارگان حسینی هم زمان در سراسر کشور در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان مسجدسلیمان نیز برگزار شد . در این آیین باشکوه حضور مادران و شیرخوارگان از اقشار مختلف مردم با پیشانی بندهای سبز رنگ منقش به نام حضرت علی اصغر معنویت خاصی به این مراسم بخشیده بود.

سخنران این مراسم حجت الاسلام محمد جواد یوسفی از اساتید حوزه علمیه قم بود وی در بخشی از سخنرانی خود در این مراسم اظهار
کردند: واقعه عاشورا جریانی کوچک نبود که به به فراموشی سپرده شود
وی گفت: تداوم عزاداری ها به نوبه خود عظمت بزرگی است هیچ واقعه تاریخی وجود ندارد که این طور مستمر باشد هر مصیبیتی یک روز کم رنگ می شود اما ماجرای کربلا روز به روز شکوفاتر می شود وعشق مردم بیشتر به امام حسین (ع) بیشتر می شود.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر در هزاران نقطه از ایران مراسم عزای امام حسین (ع) و طفل شیر خواره ایشان برپا است چون قیام امام حسین (ع) به مسائل مادی گره نخورده است نفس این مراسمات به این قیام گره خورده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر قصد داریم فرزندانی داشته باشیم که تربیت آن ها بر پایه تربیت حسینی واهل بیتی باشد اعلام آن امروز است.
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عنوان کرد: دشمنان ازگریه روضه اباعبدالله الحسین (ع) واهمه دارن.گ چون فریاد برظالم است و دشمن می خواهد این راتضعیف کند متاسفانه دشمنان میخواهند به این آسیب برسانند ولی آن ها باید در جریان باشند این جریان به یاری خداوند تا زمان ظهور امام زمان (عج ) برپاخواهد بود.

وی تاکید کرد: گریه برای عزاداری امام حسین (ع) توصیه وتاکید شده است.
مداحی و نوحه سرایی کربلایی فرزین سلطانی، کربلایی روزبه بهداروند، کربلایی رمضان عالیوند از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و مداحی و لالایی های آیینی به زبان بختیاری برای طفل شیر خواره کربلا توسط مداحان اهل بیت شور و حال خاصی را به مراسم بخشید و مادران حاضر نیز با گرفتن فرزندان خوددر آغوش و همراهی با این مدیحه سرایی برای حضرت علی اصغر (ع) به عزاداری پرداختند.

گفتنی است اولین مراسم شیر خوارگان حسینی از سال ۱۳۸۲ به همت مجمع جهانی شیر خوارگان حسینی تشکیل شد و حدود شانزده سال است این مراسم هرسال با شکوه تر از سال قبل برگزار می شود و امسال علاوه برایران در چهل وپنج کشور جهان این مراسم برگزارشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها