مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: دو هزار ۵۰۰ هیئت مذهبی در استان البرز مراسم عزای حسین (ع) را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۱۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق در جمع عزادارن حسینی اظهار کرد: مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین (ع) بهترین ملجأ و منبع هدایت بشریت از ظلالت و گمراهی است.

وی گفت: امروز تمامی پیروان مذاهب در اقصی نقاط دنیا به ارزش و عظمت قیام حسین (ع) پی برده‌اند، مجالس سوگواری زمینه تحول معنوی را در پیروان این ادایان و گرایش آنها به اسلام ناب محمدی فراهم کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: یکی از دعای های که انسان هر روز در نمازهای واجب خود می‌خواند، دعای «اهدنا الصراط المستقیم» است؛ یعنی خداوندا مارا به راه راست هدایت کن، راه کسانی که به آنها نعمت دادی نه راه گمراهان و این دستگاه عزای حسینی یکی از بهترین راه‌های هدایت بشر از ظلالت و گمراهی است.

ولایی برحق تصریح کرد: همه انبیا و اولیای الهی به هدف هدایت انسان‌ها به صراط المستقیم از سوی خداوند متعال مأمور شده‌اند و امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان بهترین الگو و اسوه انسان‌ها در هدایت اسلامی و جهت دهی معنوی هستند.

وی گفت: وظیفه مسئولان و متولیان فرهنگی برگزاری هرچه بهتر مراسم عزای حسین (ع) به لحاظ کمی و کیفی است و هر چه بتوانیم به نحوه برگزاری این مجالس کیفیت ببخشیم به همان میزان در هدایت افراد جامعه به ارزش‌ها و شعائر دینی اثرگذار خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه بیش از دو هزار ۵۰۰ هیئت مذهبی در استان البرز مراسم عزای حسین (ع) را برگزار می‌کنند، گفت: تبلیغات اسلامی با اعزام سخنران و معرفی مداحان توانمند به مساجد، هیئت‌ها و حسینیه‌ها و رصد برگزاری مراسم عزاداری‌ها تلاش می‌کند تا برنامه‌ها را از لحاظ کیفی ارتقا بخشد.

ولایی برحق قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی با موضوعات متنوع، جذاب و اثرگذار، روضه خوانی به همراه مداحی و سینه زنی را از مهمترین برنامه‌های هیئت‌های مذهبی استان البرز اعلام کرد.

ارسال نظرات