به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر همایشی به همین مناسبت در شهرستان مریوان با حضور آیت الله حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۰۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  همایش امر و به معروف و نهی از منکر شهرستان مریوان با حضور آیت الله حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام منتظری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان، سرهنگ، ولی ئی فرمانده سپاه مریوان، آرتیکاس اقبال سرپرست فرمانداری، دادستان مریوان و دیگر فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین و روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان امر به معروف و نهی از منکر را راه و روش پیامبران و صالحان دانست و خاطر نشان کرد: این فریضه در اسلام دارای جایگاه بسیار رفیعی است. امنیت و آسایش، حلالیت کسب و کار، عمران و آبادانی و ... نتیجه به جا آوردن امر به معروف و نهی از منکر است.

ماموستا شیرزدای با بیان اینکه ملت کرد همواره دلسوز و شیفته اهل بیت رسول الله (ص) بوده است، گفت: امروزه متاسفانه جوانان از بیکاری می‌نالند. بیکاری حاکم است خصوصا برای قشر روحانی، این قشر نجیب و نجیب زاده که همیشه در خدمت انقلاب بوده اند و خواهند بود از بی بضاعتی می‌نالند. برخی روحانیون سالخورده که شصت هفتاد سال امام جمعه و جماعت بودند متاسفانه خانه و سرپناهی ندارد.

آرتیکاس اقبال سرپرست فرمانداری مریوان در ادامه این مراسم با خوشامدگویی به نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، گفت: مریوان القاب زیادی دارد. مریوان شهر هزار شهید، مریوان تنها بندر خاکی کشور، شهر جهانی کلاش، پایتخت تئاتر خیابانی ایران و ان شااله در آینده نزدیک جهان، با همه این القاب به شما خوش آمد می‌گویم.

وی با اشاره به رخداد‌های اخیر در شهر مریوان اظهار داشت: چند روز گذشته در مریوان شاهد برگزاری برنامه چریکه شه‌و از صدا و سیمای استان در محوطه دریاچه زریبار بودیم. با اعضای شورای اداری و تامین شهرستان در نظر گرفتیم در فضای باز که جمعیتی جمع خواهند شد، چه سناریو‌هایی می‌توانیم متصور باشیم و چه اتفاق‌هایی ممکن است رخ بدهد. من در حین برنامه با دیدن کودکی که توسط دوستانش تذکر گرفت که زباله‌ای را رها نکند و در سطل زباله بیاندازد، احساس آرامش پیدا کردم که اینجا اتفاقی به آن صورت که ما فکر می‌کردیم، اتفاقی غیر عرف نخواهد افتاد. وی افزود: بعد از برنامه مدیرکل صدا و سیما تماس گرفتند و فرمودند که از تهران زنگ زده اند و بابت اجرای برنامه تبریک گفته اند

سرپرست فرمانداری مریوان گفت: هر جشنواره بین المللی در هر کشوری که برگزار شود در پایان حتما گزارش‌هایی از تخریب و سرقت و ... وجود دارد. در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان خوشبختانه اینگونه گزارش‌هایی نداشتیم و از این بابت از مسئولین تشکر و قدردانی می‌کنم.

محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: مریوان شهر شهیدان است. شهیدانی که همه هستی خود را فدا کردند تا ارزش‌ها و اعتقاد مردم حفظ شود. در شرایط حساسی که کشور نیاز به ایثارگری داشت مردم این استان و شهرستان سینه سپر کردند.

وی افزود: مریوان در حال حاضر نقاط مثبتی در عملکرد دارد و برخی اشکالات عمده هم وجود دارد. اگر چشم پوشی کنیم و بگوییم همه چیز وفق مراد است، مشکلی حل نخواهد شد و آب از آب تکان نخواهد خورد. همین تئاتر خیابانی که سرپرست فرمانداری گفتند در بخش‌هایی در زریبار افتضاح به بار آورد. این موارد باید بررسی و پیگیری شود. جشنواره در مواردی خوب عمل کرده و زحماتی کشیده شده است. از کسانی که دست اندر کار بودند تشکر می‌کنیم و انتظار داریم برخی اشکالات برطرف شود.

الله مرادی گفت:: نباید اجازه دهیم بی بندوباری و لاابالی‌گری در جامعه ما رشد کند. دو جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برگزار شد که بنده به مریوان آمدم، اما آقای اقبال در هیچکدام افتخار ندادند شرکت کنند در این جلسات عرض کردم در برگزاری تئاتر خیابانی باید اصول و ارزش‌ها رعایت شود. نباید بخاطر پول و مسائل مادی ارزش‌ها را زیر سوال ببریم.


وی افزود: شب و روز سخنرانی کردن و امر به معروف و نهی از منکر کردن صرفا در حرف، هیچ فایده‌ای ندارد. زمانی که از این فریضه صحبت می‌کنیم باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جاری و ساری کنیم و نه فقط کاری انجام بدهیم که دیگران خوششان بیاید.

آیت الله حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم با اشاره به آغاز ماه محرم عنوان کرد: امیدوارم در مسیر دین و قرآن و پیامبر اسلام موثر باشیم و بتوانیم در مقابل دشنان دین و قرآن همچنان پایدار و استوار باشیم تا نهایت پیروزی حق بر باطل از یاوران حق باشیم.


وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند: آمریکا قصد تسلط بر آسیا را داشت، ما چهل سال مقابله کرده ایم و همچنان ایستادگی خواهیم کرد. زمینه‌های درک و فهم برای برخی از کشور‌ها مانند امارات نیز فراهم شده است. بحث شیعه و سنی کنار گذاشته شده است و همه امت اسلامی با همدیگر و کنار همدیگر ایستاده اند.

عضو مجلس خبرگان گفت: معروف اصلی که همه باید به دنبال آن باشیم، این است که راه و روش خدا و قرآن و دین بر جهان حاکم شود و بزرگترین منکر وجود مستکبران جهانی و صهیونیسم و تفکرات انحرافی است. همه ما هر کجا که هستیم در این امر به معروف و نهی از منکر نقش مهم و موثری داریم.

در پایان این مراسم از برخی فعالان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مریوان تجلیل و قدردانی شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات