آیت الله نجم الدین طبسی ، با تأکید بر ضرورت برخورد صریح وقاطع با ظالمین گفت: سیاست ظالمین یکسان است و فقط تاکتیک آنها عوض می شود.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۰۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری هفتمین روز محرم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد با قرائت زیارت پرفیض عاشورا و سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

آیت الله نجم الدین طبسی در این مراسم به نقش بارز حضرت امام سجاد علیه السلام بعد از واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: امام زین العابدین علیه السلام بلافاصله بعد از کربلا به مرز بندی پرداخت و با افشاگری علیه یزید و یزیدیان، در شرایطی که دستگاه حکومت و جایگاه ائمه جماعات و همه مسئولیت ها در اختیار یزید بود، با یاران اندک خود که رابط بین مردم و امام بودند، چهره دشمنان اسلام را رسوا می کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: ابوحمزه که خود پدر سه شهید بود یکی از یاران حضرت امام زین العابدین بود و در آن زمان شرایط به گونه ای بود که مؤمنین در صحنه نبودند؛ اما با این شرایط امام سجاد علیه السلام در کاخ یزید مقابلش ایستاد و سخنرانی کرد و جنایات یزید را افشا کرد.

وی، با اشاره به مصادیقی از شیوه های مقابله امام سجاد علیه السلام با حکومت ظالم زمان، و نحوه حمایت از شیعیان، اظهار کرد: امام زین العابدین علیه السلام در مقابل ظالمین صریح و قاطع بود و ما نیز به تأسی از معصومین علیهم السلام باید مقابل دشمنان که هدفی جز براندازی و نابود کردن اسلام و مسلمین ندارند، صریح و قاطع باشیم.

آیت الله نجم الدین طبسی، تصریح کرد: فرقی نمی کند، دشمنان اسلام و مسلمین معاویه یا یزید باشند یا عناوین دیگری همچون پرزیدنت و ... داشته باشند، سیاست ظالمین یکسان است و فقط تاکتیک آنها عوض می شود.

وی، تأکید کرد: دشمنان اگر در شما یک نقطه ضعفی بیابند، حتما از آن برای ضربه زدن به شما استفاده می کنند؛ لذا باید همواره بر اقتدار خود بیفزاید و با دشمنان قاطعانه برخورد کنید.

ذکر روضه، مصیبت، نوحه خوانی، سینه زنی و صرف صبحانه نذری از دیگر برنامه های سوگواری هفتمین روز محرم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد بود.

ارسال نظرات