مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بوشهر:
حجت الاسلام ابوذر شاد گفت: تبیین عقلانیت در واقعه عاشورا و تشریح رابطه آن با تعبد نیاز روز افکار عمومی جامعه تشیع است و در صورتی که به این مهم پرداخته شود شبهات گوناگونی که در این حوزه القاء می شود پاسخ داده خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۲۹۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

تبیین عقلانیت در واقعه عاشورا نیاز روز افکار عمومی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام ابوذر شاد در جمع کارکنان ناحیه بوشهر اظهار داشت: امروزه کسانی که با تاریخ عاشورا آشنایی جامعی ندارند تحلیل نادرستی را ارائه می دهند و حرکت سیدالشهداء را به نوعی غیر عقلانی جلوه می‌دهند در حالی که حضرت از ابتدای قیام تا انتها بر اساس تعقل و تفکر عمل کردند و این طور نبوده که محاسبات عقلی از نگاه پر فروغ حضرت مغفول  مانده باشد.

 این مقام مسئول اذعان کرد:  امام مظلوم ما از همان زمانی که توسط حاکم مدینه فراخوانی شد و مسئله بیعت با یزید مطرح شد حضرت با درایت و تعقل عمل کردند و یک گروه سی نفره را مامور کردند که بیرون از دارالخلافه منتظر بمانند تا در صورت لزوم  وارد عمل شوند.

 وی در ادامه افزود: خروج حضرت از مدینه هم شبانه صورت گرفته و این حکایت از تدبیر صحیح حضرت دارد و خروجش از مکه هم بر اساس پشتوانه فکری و شرعی صورت گرفت و در طول سفر هم مستمراً از افراد مختلف اوضاع عراق را رصد می‌کردند.  حجت عقلی امام نامه هایی بود که کوفی ها نوشته بودند و امام در مواجهه با لشکر یزید بن ریاحی به این نامه‌ها احتجاج کرد و فرمودند اگر پشیمان شده اید من حاضرم از همین راهی که آمده ام برگردم که ممانعت شد.

 ایشان در پایان خاطرنشان کردند: قیام امام حسین بر اساس تبعد محض نبوده بلکه پشتوانه عقلی و فکری آن برجسته است و حضرت مامور به ظاهر بودند و با مطالبه کتبی مردم کوفه و تایید سفیرآن حضرت ،امام راه کربلا را انتخاب کردند و البته بعد تعبد هم جایگاه خود را دارد و حضرت در عین حالی که بر اساس خرد ورزی و تعقل طی طریق می کند تسلیم محض پروردگار و مقدرات او نیز هست.

پایان خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها