همزمان با ماه محرم وایام سوگواری حضرت اباعبداله الحسین (ع)؛
اجرای طرح احسان حسینی با هدف دستگیری از نیازمندان وساماندهی نذورات مردمی در دفاتر،مساجد ومراکز نیکوکاری استان زنجان به اجرا در آمد.
کد خبر: ۹۱۷۲۲۷۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ،هدایت صفری در جلسه ستاد احسان ونیکوکاری  گفت: استان زنجان بهشت خیران وپایتخت شور وشعور حسینی است  وبرای استفاده از این ظرفیت عظیم خیر واحسان و ساماندهی نذورات مردمی برای توزیع بین مستمندان واقعی جامعه و تقویت و تبیین فرهنگ احسان ونیکوکاری طرح احسان حسینی  از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر در استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جامعه تحت حمایت کمیته امداد در استان را سالمندان و بیماران نیازمندی تشکیل می دهند که قادر به حضور در هیات های مذهبی نیستند گفت: همشهریان زنجانی   برای هماهنگی دریافت و توزیع نذورات خود توسط کمیته امداد در تمام  ایام می توانند با امداد حضرت امام  ارتباط برقرار کنند.

صفری  بابیان اینکه متولیان و بانیان هیات‌های مذهبی و مردم نیکوکار استان می‌توانند سهمی از غذای نذری خود را برای نیازمندان کنار بگذارند،افزود: این نهاد آماده دریافت و توزیع این نذورات و همچنین سایر کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران و نیکوکاران در ایام عزای امام حسین (ع) است.

مدیر کل کمیته امداد استان  با اشاره به فراهم کردن امکان مشارکت الکترونیکی برای کمک به نیازمندان، ادامه داد : کد# ۰24*۸۸۷۷*، شماره تلفن ۰۹۶۸۸۷۷ و تارنمای emdad.ir از مهم‌ترین روش‌های الکترونیکی موجود برای کمک نقدی و غیرحضوری به نیازمندان استان است.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان ماه صفر در استان ادامه دارد گفت:  سال گذشته عزاداران حسینی استان زنجان در قالب طرح احسان حسینی بیش از یک  میلیارد و 574 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران  جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

صفری خاطر نشان کرد: به منظور اجرای طرح احسان حسینی در ماه محرم و صفر، از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیات‌های مذهبی و نیز نقش روحانیون، مبلغان و مداحان در ترغیب مردم به انجام کار خیر استفاده می شود و مردم نیکوکار می‌توانند نذورات خود را اعم از غذای گرم، وگوشت قربانی به این نهاد تحویل دهند تا در اسرع وقت بین نیازمندان واقعی توزیع شود.

 

ارسال نظرات