مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: قطعه اول راه‌آهن ایلام از سمت اسلام‌آباد غرب طی ماه جاری عملیات اجرایی آن در طول ۱۷٫۵ کیلومتر آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۲۶۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

ب گزارش خبرگزاری بسیج، "علی اصغر کاظمی"، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام بابیان این مطلب، اظهار کرد: تونل اصلي کبیر کوه بين شهرستان‌های دره شهر و آبدانان به طول 4 هزار و 750 متر است كه از سمت آبدانان 3 هزار و 250 متر و از سمت دره شهر نيز بيش از یک هزار و 450 متر حفاری‌شده است.

وی بابیان اینکه کمتر از 50 متر از حفر تونل کبیر کوه و اتصال تونل اصلی کبیر کوه از هر دو سمت آبدانان و دره شهر مانده است، ابراز کرد: حفاري تونل بزرگ كبير كوه در روزهاي آينده پایان خواهد یافت و پس از اتمام عملیات حفاري اين تونل عظيم، عملياتي كف كني، لاينينگ (طاق بتني)، روشنايي و تهويه این تونل نیز آغاز خواهد شد.

کاظمی بابیان اینکه از هفته دولت سال گذشته تاکنون بیش از 3 هزار متر حفاری تونل بااعتباری بالغ‌بر 100 میلیارد تومان در نقاط مختلف استان ایلام انجام‌شده است، یادآور شد: با بهره‌برداری از تونل کبیر کوه، گردنه صعب‌العبور محور دره شهر به آبدانان حذف‌شده و نقش مهم در ارتباط بين استان‌های ايلام، لرستان، كرمانشاه و خوزستان و دسترسي آسان استان‌های مركزي به مرز بین‌المللی چيلات خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به خسارت‌های سیل به زیرساخت‌های راه و شهرسازی این استان، یادآور شد: بیش از ۳ هزار کیلومتر از راه‌های استان در سیل اخیر دچار خسارت شده و هزار و ۳۵۰ دستگاه پل نیز دچار آسیب جدی شدند.

وی بابیان اینکه بیشترین خسارت سیل به ۳ دستگاه پل بزرگ استان ازجمله پل گاومیشان، پل وحدت آباد و پل میدان خلف بر روی رودخانه سیمره وارد شد، افزود: پل گاومیشان که پل اصلی و تنها راه ارتباطی استان ایلام با استان لرستان از سمت جنوب شرق است، هم‌اکنون تخریب‌شده و در حاضر به‌صورت موقت از پل خرپایی استفاده می‌شود که برای احداث پل اصلی ۱۵۰ میلیارد تومان فقط برای این پل لازم است.

کاظمی با اشاره به اینکه قطعه اول راه‌آهن ایلام از سمت اسلام‌آباد غرب طی ماه جاری عملیات اجرایی آن در طول ۱۷٫۵ کیلومتر آغاز خواهد شد، گفت: فاز اول آزادراه کربلا از کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر در حال اجرا بوده که ان شاء الله فاز دوم آن از حمیل به سمت ایلام و ازآنجا به مرز مهران و کربلا در دستور کار جدی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اجرایی شدن آزادراه نجف اشرف از پل زال به مورموری و دهلران و مرز چیلات و به نجف اشرف، خاطرنشان کرد: آزادراه حرم تا حرم (مشهد به نجف) با مشارکت ۴۰ درصدی ۴ بانک ملی، ملت، سپه و پارسیان و مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۳۰ درصدی بخش خصوصی در شرف نهایی شدن و اجرایی شدن است.

 

ارسال نظرات