خبرهای داغ:
مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد ارومیه از اجرای تعزیه لای لای گوزومون نوری در دهه نخست ماه محرم با همراهی جوانان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۲۲۵۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

صابر سرخوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، از اجرای تعزیه لای لای گوزومون نوری در دهه نخست ماه محرم با همراهی و مشارکت جوانان خبر داد و اظهار کرد: با یک سری از جوانان هیئتی و متدین ارومیه برای اجرای این تعزیه دور هم جمع شده‌ایم تا از این راه برای نشر معارف اهل بیت (ع) گام برداریم.

وی با بیان اینکه نوشتن متن این تعزیه سه ماه زمان برده است و برای نخستین بار است که یک تعزیه به زبان ترکی را روی سن می‌بریم، ادامه داد: بیش از چهار ماه تمرین بازیگران این تعزیه زمان برده است همچنین دو ماه نیز برای ساخت دکور صرف شد چرا که یکی از شاهکارهای دکور در عالم تعزیه خواهد بود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد شفیعه‌محشر ارومیه موضوع این تعزیه را کرامات حضرت رقیه (س) ذکر کرد و ادامه داد: باید از همه سبک‌های هنری از جمله نمایش، تئاتر، فیلم و ... برای نشر معارف اهل بیت (ع) و سیره آنها استفاده حداکثری شود.

سرخوش ضمن اشاره به اینکه از نهادهای فرهنگی به ویژه ارگان‌های انقلابی انتظار وجود دارد که از این قبیل کارها حمایت مادی و معنوی به عمل آورند، اضافه کرد: تاکنون فقط شورای اسلامی شهر ارومیه 2 میلیون تومان مساعدت کرده است، که تکافوی هزینه‌های سنگین این تعزیه را نمی‌دهد و فقط یک سوم مخارج را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعزیه فوق در تاریخ 15 تا 19 شهریور ماه روی سن خواهد رفت، از اقشار مختلف مردم برای دیدن آن دعوت به عمل آورد و اظهار کرد: پنج روز متوالی این تعزیه ساعت 18 در مجتمع فرهنگی هنری آپادانا تالار وحدت اجرا خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد شفیعه محشر ارومیه از اعضای این کانون و تیم تعزیه به دلیل حضور بدون چشم‌داشت در این زمینه قدردانی کرد و گفت: همه هزینه‌های تعزیه از طریق نذورات مردمی تامین شده است برای همین جوانان بدون توقع مالی و با قصد قربه الی الله کنارمان بودند.

انتهای پیام

ارسال نظرات