نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

سایت غنی‌سازی فردو وارد فاز صنعتی شود/ نگاه حزبی و جناحی برای نظام اسلامی یک آفت است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: یکی از آفات وارد شده به نظام و کشور، نگاه جناحی و گروهی برخی مسؤولان است که وقتی مسؤولیتی را بر عهده می گیرند تنها به فکر جناح و گروهی که به آن تعلق دارند هستند.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۹۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، در خطبه های نماز جمعه کرج ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: توجه به ابعاد مختلف واقعه عاشورا و درس گرفتن و بهره گیری از ارزش های آن و نیز به کاربردن در زندگی امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: حوصله قصه کربلا در تمام عرصه ها بسیار زیاد است. عده ای امام حسین (ع) را دعوت کردند و عده ای از همان دعوت کنندگان قاتل ایشان شدند. آیا نباید از این موضوع پند گرفت؟

وی افزود: اگر دقت کنیم متوجه می شویم عواملی در پدید آمدن چنین صحنه ای مؤثر است؛ مانند تبلیغات گسترده و همه جانبه بنی امیه با استفاده از تمام ابزارهای تبلیغی برای گمراه کردن و تأثیر بر افکار عمومی به نفع افکار خود که در این میان بی خبری مردم و عدم توانایی در تحلیل سیاسی مسائل زمان بسیار مؤثر بود.

حسینی همدانی ادامه داد: موضوع دیگر این است که بنی امیه اقدام به تحلیف مسأله امامت و مخدوش کردن فلسفه سیاسی اسلام کردند تا توانستند چنین واقعه ای را رقم بزنند. جالب است بدانید رسول خدا (ص) نیز در بیانات خود از این مسائل مکرر خبر داده بودند و فرمودند: نخستین چیزی که بر امت خود می شناسم این است که حق را بشناسند اما بر خلاف آن عمل کنند. دوم فتنه ها و آشوب های اغواگر و سوم شکم پرستی و شهوت رانی است که همین موارد بلای جان تاریخ اسلام است.

وی افزود: در دوران معاویه در عرصه های مختلف شهوترانی و شکم پرستی و تجمل گرایی عملیاتی و بر اثر آن انسان های بی گناهی کشته شدند. تبلیغات منحرف کننده آن چنان عمل کرد که به عمده مردم قبولاندند که اولین مسلمان و جانشین و وصی پیامبر (ص) نماز می خواند و او را در خطبه ها رسما لعن می کردند. قصد داشتند با تبلیغات بگویند حسین خارجی و یزید ولی امر مسلمین است.

حسینی همدانی مطرح کرد: در حدیثی از قول رسول خدا گفتند: هر آن کس که در اندیشه ایجاد تفرقه میان امت واحده اسلامی برآید با شمشیر سرکوبش کنید، هر کس که می خواهد باشد. بعد به حسین (ع) گفتند: ای حسین آیا از خدا پروا نمی کنی؟ نمی ترسی که از جماعت مسلمان جدا شوی و در میان آن ها تفرقه اندازی؟به گونه ای عمل کردند که بگویند امام حسین (ع) مشمول این روایت است.

امام جمعه کرج بیان کرد: حرکت امام حسین (ع) که برای اقامه عدل و بازگرداندن جامعه به روش پیامبر (ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و نیز گروه های مذهبی که به دنبال برقراری عدالت بودند آشوبگر و کسی که بر ضد حکومت یزید در حال حرکت است معرفی شدند و حکومت اسلامی یزیدی که رسما در مجامع شراب می خورد طرفدار صلح معرفی شد.

وی عنوان کرد: کربلا توانست با فداکاری انسان های والا و ریخته شدن خون پاکان و اسارت آل رسول کاخ ظلم و ستمگری را برای همیشه در هم بکوبد همان گونه که ما متؤثر از همین صیغه کاخ سلطنتی دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را فرو ریختیم و البته این راه هنوز ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اذعان کرد: افراد جامعه نباید با نثار خون شهیدان و ایثارگران خسته شوند و باید تا رسیدن به نتیجه قطعی که نابودی استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم پلید و کودک کش است با اراده محکم این مسیر را ادامه دهند.

امام جمعه کرج مطرح کرد: باید بدانیم وقتی برای خدا کار می کنیم شکست معنا ندارد و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) کشته شوید بهشتی هستید و بکشید هم اهل بهشت هستید. این ها درس هایی هستند که مردم و مسؤولین باید از عاشورا بگیرند یعنی فهمیدن راه درست و استقامت در آن راه تا رسیدن به نتیجه را بیاموزند.

وی اظهار کرد: در واقعه ای مانند برجام و خسارات فراوانی که به مردم و کشور وارد کرد، باید جدی تر و محکم تر قدم برداشت. همین دو گامی که اخیرا در مقابل زیاده خواهی های سلطه طلبان در صحنه دیپلماسی برداشته و در کنار آن پهباد اسقاط و کشتی انگلیسی توقیف شد که بیان کننده اقتدار دفاعی و نظامی کشور بود پیامدهای مبارکی را برای کشور به دنبال داشت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اذعان کرد: قسمتی از توان هسته ای مجدد فعال شد و همه به خوبی فهمیدند که در این مدت ایران بنا ندارد منفعلانه برخورد کند و بر مواضع خود برای جبران گذشته مصمم است.

وی خاطرنشان کرد: امروز قرار بود رئیس جمهور فرمان گام دوم را دهد. البته عده ای هم دانسته یا نادانسته توان ایران را در گام سوم کم نکنند و به دشمنان اطمینان ندهند و آنان را امیدوار نکنند که ایران از برجام بیرون نمی رود و یا غنی سازی را 20 درصد نمی کند. برخی علامت می دهند.

حسینی همدانی افزود: لذا با توجه به بیان کارشناسان فنی بهترین اقدام در گام سوم این است که غیر از افزودن نسل بعدی سانتریفیوژها، ایران سایت غنی سازی فوردو را برای تولید اورانیوم مورد نیاز، از فاز تبلیغاتی خارج و وارد فاز صنعتی کند.

وی عنوان کرد: امروز در دنیا همین گفتمان حسینی و عاشورایی که نباید تن به ذلت داد و در مقابل ظالمان باید از جان مایه گذاشت توانسته بینی مستکبرین را به خاک بمالد. بیانات سید حسن نصرالله و تهدیدی که خواب و خوراک را از صهیونیست ها گرفته را شنیده اید.

امام جمعه کرج ادامه داد: عملکرد و حمله غافلگیرانه موشکی حزب الله به حفره نظامی این رژیم پلید و کشته شدن سرنشینان خودرو را در پاسخ به ترور آن دو جوان رزمنده لبنانی که در سوریه به شهادت رسیدند شنیدید که تعدادی از این صهیونیست ها به درک واصل شدند.

به گفته حسینی همدانی، جالب اینجاست که پس از سخنرانی سید حسن نصرالله رژیم خبیث صهیونیستی در آماده باش کامل نظامی به سر می برد و از نظر اطلاعاتی کاملا هوشیار بودند که مبادا اتفاقی رخ دهد. دستگاه های جاسوسی همه خطوط را کنترل می کردند و در همین فضای کنترلی اطلاعاتی و نظامی قادر به اتخاذ تدبیرهای لازم نبودند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد: حرکاتی که در حمله به عراق و سوریه نیز دارند همه از روی استیصال و دادن روحیه به خود است وگرنه به خوبی می دانند که به زودی رژیم صهیونیستی از نقشه دنیا محو خواهد شد. یاد گرفته ایم که یار و یاور ستمدیدگان و مظلومان باشیم لذا چهار دهه است که با وجود فشارهای سخت دنیای استکباری در حد توان از ملت فلسطین دفاع کردیم.

وی افزود: از همین درس بود که آن ها امروز می توانند 53 ماه جنگی نابرابر را تحمل کنند، در مقابل آن دوام بیاورند، اعتلاف عربستان و امارات را از بین برند، در عرض دو ماه دو فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی را با موشک های هوشمند سرنگون و تهدید کنند که در دریای سرخ هدف اسراییلی و آمریکایی را مورد حمله قرار می دهند و طرح های آمریکا را ناکام بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: یکی از آفات وارد شده به نظام و کشور، نگاه جناحی و گروهی برخی مسؤولان است که وقتی مسؤولیتی را بر عهده می گیرند کاری با اینکه چه کاری درست و چه کاری نادرست است ندارند و تنها به فکر جناح و گروهی که به آن تعلق دارند هستند. برخی نیز با همان جناح و گروه وارد شدند و بسیاری از آن ها صلاحیت لازم را ندارند به خصوص در مجلس شورای اسلامی باید به آن دقت شود.

حسینی همدانی در ادامه گفت: وقتی افرادی با لیست وارد مجموعه می شوند اینگونه می شود. برخی نمایندگان را ببینید، نمایندگانی که به دلیل برخی تخلفات بازداشت شدند. ما در برخی از این موارد مقصر هستیم زیرا در رأی دادن دقت کافی را به کار نمی گیریم و کاندیداها را رصد نمی کنیم.

امام جمعه کرج اظهار کرد: برخی افراد بدون داشتن صلاحیت های لازم در جایگاه هایی قرار می گیرند که نباید قرار گیرند. تمام ایرادات را به شورای نگهبان نگیریم، کف کار و کف پذیرش را شورای نگهبان انجام می دهد و بقیه امور به دست شما رقم می خورد. در حالی که مسؤولین باید مصلحت نظام و انقلاب را مد نظر داشته باشند. باید اشخاصی را انتخاب کنید که بتوانند این مسیر را طی کنند وگرنه ضرر می کنید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: اکنون نیز این مطالب را در نظر داشته باشید زیرا زمان می گذرد و به سرعت زمان انتخابات فرا می رسد. از الان رصد را آغاز کنید که کسانی که قبلا نماینده بوده اند توانسته اند کارها را به درستی انجام دهند؟ یا کسانی که اعلام آمادگی می کنند آیا واقعا اینگونه در طول زندگی عمل کرده اند و می کنند؟

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: کسی را که انتخاب می کنید باید مصالح انقلاب و کشور را بر مصالح شخصی و گروهی مقدم بدارد. برخی پرونده ها به دست ما می رسد و مشاهده می شود که برخی افراد که مسؤولیتی را بر عهده داشته اند تنها برای خود و خانواده مسؤول بوده اند تا برخی اقدامات را انجام دهند و یک قدم هم برای مردم برنداشته و تلاشی نکرده اند؛ این یک نظر کلی است و مربوط به عده خاصی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار