وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت ۹۳ هزار تعاونی در کشور گفت: ۳۰ درصد مردم شهری و روستایی نزدیک به خط فقر قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۶۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمد شریعتمداری در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت:امروز کشور تحت فشار‌های گوناگونی قرار دارد.
وی تصریح کرد: نظام سلطه طمع کرده و همه توان خود را علیه ملت ایران به کار گرفته و از همکاران و همراهان خود خواسته که در این راه او را همراهی کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شکست‌های متعددی هم که در این حرکات نصیب دشمن شده به خوبی نشان داده که ملت ایران اگر تمام راه هایش هم بسته باشد باز هم خود را به مقاصدش می‌رسانند.
شریعتمداری تصریح کرد: تاریخ نشان داده که هرچه تحریم‌ها بیشتر شده ملت ایران با تلاش و جدیت بیشتر ایستادگی کرده و زمینه ایستادن روی پای خود را به وجود آورده‌اند.
وی افزود: با این وجود این فشار‌ها مسئولیتی که بر دوش مسئولان قرار گرفته را بسیار سنگین‌تر کرده و باید همه تلاش کنیم که مشکلات مردم را برطرف کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهر‌ها الان افرادی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند رقم قابل توجهی دارند و این موضوع زندگی را برای این افراد سخت کرده است.
شریعتمداری با اشاره به اینکه یزد همیشه آمار بیکاری پایینی داشت گفت: الان با مشکلاتی که در کشور به وجود آمده، آمار بیکاری در یزد هم افزایش یافته است.
این مقام مسئول افزود: قریب ۳۰ درصد از مردم در جوامع روستایی و شهری نزدیک خطوط فقر زندگی می‌کنند و برای رفع این موضوع نیازمند مشارکت همه مردم هستیم.
وی گفت: اعتبارات دولت برای برخورد با فقر دولت سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان بوده و برای امسال تلاش شده که به ۸۴۰۰ میلیارد تومان برسد، ولی سازمان برنامه و بودجه بیان کرده که بیش از ۷۰ درصد این رقم امکان تامین بودجه ندارد.
شریعتمداری با بیان اینکه این عاملی را در ارائه اطلاعات به مردم نمی‌دانیم گفت: معتقدیم که تمام اطلاعات و آمار‌های فعالیت‌هایی که به مردم ارائه می‌شود به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در حوزه تعاون هم بالغ بر ۹۳ هزار تعاونی در کشور فعالیت می‌کنند که نقش بسیار مهمی در اقتصاد جامعه به ویژه اقتصاد خرد را بر عهده دارند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات