خبرهای داغ:
همزمان با ششمین روز از ماه محرم الحرام؛
همزمان با ششمین روز از ماه محرم الحرام؛همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۹۱۷۲۱۴۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همزمان با سراسر کشور در اولین جمعه ماه محرم، با حضور بانوان زینبی و شیرخوارگان حسینی، همایش جهانی علی اصغر(ع) به یاد شش ماهه اباعبداله الحسین(ع) در قزوین برگزار شد.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) یک سازمان مردم نهاد و غیرانتفاعی مذهبی در ایران است که در سال ۱۳۸۳ برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم تأسیس گردیده‌است.

با گسترش این مراسم در بسیاری از شهرها و روستاهای ایران و برخی کشورهای اسلامی و افزایش تعداد شرکت کنندگان، دفاتر این نهاد مردمی نیز در نقاط مختلف کشور گسترش یافته‌ است.

بر همین مبنا، در ششمین روز مصادف با اولین جمعه ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی به یاد کوچک‌ترین شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع) در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

در این همایش آئینی، مادران عاشورایی با پوشاندن لباس سبز و پیشانی بندهای منقش به نام حضرت علی اصغر (ع) و در حالی که دیدگانشان متبرک به اشک دیده در مصیبت سالار شهیدان و اهل بیت ایشان بود، به منزله همدردی با خاندان نبوت، به سوگواری پرداختند.

این همایش آئینی هر ساله همزمان با اولین جمعه از ماه محرم، در اماکن مقدس و امامزاده‌های استان قزوین برگزار می‌شود.

این آئین امروز از جغرافیای شیعه گذشته و در سراسر جهان در میان اهل سنت نیز بدون تبلیغ، این مراسم را برگزار می کنند.

این مراسم و مراسم هایی مشابه همچون ردپای سه ساله، احلی من العسل، با رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) به جهانیان زمینه آشنایی بیشتر مردم و به ویژه نسل جوان را با مکتب حسینی و نهضت عاشورایی فراهم آورده است.

گفتنی است همایش جهانی شیرخوارگان حسینی امسال در بیش از ۶ هزار و ۲۵۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها