بسیاری از ما با شنیدن داستان عاشورا و قصه غم انگیز تنهایی امام حسین دلمان به رنج می‌آید و ندای «یا لیتنا کنا معک» سر می‌دهیم، اما غافل از امام زمان خود هستیم.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۳۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ نماز جمعه این هفته شهر بلورد سیرجان به امامت حجت الاسلام دکتر محمدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه سیرجان برگزار شد.
امام جمعه موقت بلورد سیرجان گفت:: یکی از مهمترین عواملی که باعث شد بسیاری از افراد جامعۀ اسلامی از همراهی با کاروان حسینی سر باز زنند و یوسف زمان خویش را به قعر چاه انداختند و حادثۀ عاشورا به وجود بیاید، عدم شناخت شخص و شخصیت حجت الهی در آن زمان بود. بی شک مردم در آن زمان و مخصوصا خواص جامعه آن روز، نسبت به حسین یا شناخت کافی نداشتند و یا از سر عناد و دشمنی با حسین، در مقابل امام زمان خویش صف آرایی کردند و توده‌های مردم را با خویش همراه نمودند و کار را به جایی رساندند که امام زمانشان را در سرزمین نینوا، غریبانه و مظلومانه به شهادت رساندند.
حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت:: عدم شناخت و معرفت امام زمان باعث می‌شود که شخصیتی همانند «قیس ابن اشعث» برای آمدن امام زمانش به کوفه، دست به قلم شود و او را به سمت خویش دعوت کند، ولی وقتی امام حسین (ع) حضرت مسلم را به کوفه می‌فرستاد، به همراه برادر خود محمد ابن اشعث، به نایب امام زمانش پشت می‌کند و در دستگیری مسلم ابن عقیل نقش اساسی ایفا می‌کند. در جریان عاشورا نیز حضوری فعال داشت و فرماندهی قبیلۀ کنده و ربیعه را بر عهده گرفت و چندین نوبت مستقیما نسبت به امام حسین هتاکی کرد.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه سیرجان گفت: کسانی که انتظار آمدن امام زمان را می‌کشند باید از حادثه عاشورا درس معرفت و شناخت امام و حجت الهی را کسب کنند و آن را سرمشق زندگی خویش قرار بدهند تا همانند شخصیت‌های بسیار زیادی که به واسطۀ عدم شناخت و معرفت امام زمانشان، در مقابل امام حسین صف آرایی کردند نباشند. تا همانند افرادی که گوشۀ عزلت گزیدند، نباشند. آنان به زعم خویش کنار کشیده بودند و نه امام زمانشان را یاری کردند و نه سپاهیان یزید را، ولی غافل از این که سکوت ان‌ها در نهایت به قوی شدن جبهه باطل و ضعیف شدن سپاه حق ختم شد.
حجت الاسلام دکتر محمدی ادامه داد: بسیاری از ما با شنیدن داستان عاشورا و قصه غم انگیز تنهایی امام حسین دلمان به رنج می‌آید و ندای «یا لیتنا کنا معک» سر می‌دهیم، اما غافل از این نکته مهم هستیم که حسین زمان ما همان دوازدهمین امام، یعنی امام زمان می‌باشد. کسی که صدای هل من ناصر ایشان در عالم طنین انداز شده.
امام جمعه موقت بلورد سیرجان گفت: در ضمن توصیه‌ای به عزاداران اباعبد الله (ع) گفت: عزاداران راستین حسین نباید فقط زیارت عاشورا را زمزمه کنند و اشک بریزند بلکه با تحلیل و تدبر و اندیشه و دقت در مضامین بلند زیارت عاشورا، خویشتن را محک بزنند و شناخت و معرفتشان را نسبت به امام حسین و همچنین امام زمان خویش بالا ببرند. این که در بخشی از زیارت عاشورا این چنین می‌خوانیم که «.. فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَکْرَمَ مَقَامَکَ أَنْ یُکْرِمَنِی بِکَ وَ یَرْزُقَنِی طَلَبَ‏ ثَارِکَ‏ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ... ‏» باید نسبت به امام عصر که منتقم خون جد غریبش هست، شناخت و اگاهی والایی داشته باشیم تا نسبت به وظایف خویش نسبت به امام زمانمان، در عرصه‌های مختلف اگاه‌تر شویم و امام زمان خویش را یاری نماییم.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه سیرجان با انتقاد به بعضی شعار‌های بی ارتباط با محرم گفت: جمله‌ای از ابتدای محرم امسال در بنر‌های بسیار بزرگ در جا‌های مختلف شهر نصب شده به این مضمون که «به حرمت محرم حرمت زمین را نگه داریم»؟! آیا واقعا پیام‌ها و درس‌های عاشورا و قیام ابی عبد الله (ع) در حرمت زمین خلاصه می‌شود؟! حرمت زمین و حفظ محیط زیست خوب است و مورد تأیید امام حسین (ع) هم هست، اما‌ای کاش به حرمت محرم، حرمت امام حسین (ع) را نگه می‌داشتیم و جملات و سخنان زیبا و حکیمانه و ارزشمند آن امام همام را در سطح شهر نصب می‌کردیم. اگر حرمت امام حسین نگه داشته شود حرمت زمین و آسمان و کوه‌ها و اقیانوس‌ها و دریا‌ها و بلکه حرمت کل هستی نگه داشته می‌شد. چقدر خوب است جملات زیبای امامین انقلاب در عظمت محرم و امام حسین (ع) در سطح شهر دیده می‌شد و همه مردم و مسئولینی که متولی نصب این گونه بنر‌ها هستند از آن جملات ناب بهره مند می‌شدند.
حجت الاسلام دکتر محمدی در پایان گفت:: هفته نامه‌ای که مکرر جملات و عکس‌های بعضا سخیف و غیر همسو با نظام و انقلاب اسلامی چاپ و توزیع می‌کند و اخیرا هم باز جملات بسیار سخیف و زشت و بی ادبانه منتشر کرده و اهانت به مسئولین و موضوع مهم قناعت و ساده زیستی کرده که مورد غضب مردم متدین و انقلابی قرار گرفته و موجب ناراحتی و آزار دلسوزان به ارزش‌های انقلابی و اسلامی را فراهم کرده که پس از پیگیری‌های مردم متدین، پرونده این هفته نامه به کرمان جهت تصمیم گیری ارجاع داده شده است. ما از مسئولین مرتبط با این پرونده خواستار توقیف سریع این هفته نامه هستیم و ظاهرا قبلا هم توقیف شده بود، اما متأسفانه باز شروع به فعالیت نموده است. ما از مسئولین ذی ربط تقاضا داریم که این مطالبه جوانان و اقشار متدین و مذهبی و انقلابی را جدی بگیرند و با توجه به مستندات و مدارک موجود دستور توقیف ابدی این هفته نامه را صادر کنند و دیگر هرگز اجازه فعالیت به چنین محتوا‌های بی ادبانه و سخیف را به آن هفته نامه و امثال آن ندهند.
ارسال نظرات