حجت الاسلام والمسلمین نبوی زاده در همایش شیرخوارگان حسینی حیا و عفت را ثمره تقوا دانست و بر لزوم تربیت فرزندان بر اساس سیره اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۱۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر ایران اسلامی در شهرستان خاتم برگزار شد .
حجت الاسلام والمسلمین نبوی زاده در ابتدای این مراسم ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را تسلیت گفت .
وی در ادامه با اشاره به شخصیت بی نظیر امام حسین ع در طول تاریخ گفت به هر اندازه در خانواده های ما شعار و نام و راه و روش و سیره امام حسین جاری باشد به همان اندازه خانواده ها و نسل جوان به عاقبت به خیری نزدیک ترند .
وی در ادامه با اشاره به نقش مهم والدین به ویژه مادران در تربیت فرزندان به الگو پذیری فرزندان از والدین اشاره کرد و گفت : رفتار و کردار ما در رفتار فرزندان ما نمود پیدا خواهد کرد ،
وی د ر ادامه خاطر نشان کرد : امروز ما در مسیری قرار داریم که همه در این مسیر علاقمند به قران و پیامبر و اسلام هستند ، اما به صرف علاقمندی ، انسان ها سعادتمند نخواهند شد ، باید به سیره و منش اهل بیت توجه کنیم و در راه انها قدم برداریم تا عاقبت به خیر شوید .
امروز با گذشت سالیان دراز از شهادت امام حسین علیه الاسلام روز به روز بر عاشقان امام بزرگوار حتی در قلب کفر افزوده می شود و نام و اوازه امام حسین در سراسر دنیا به گوشها می رسد .
سید محمد نبوی زاده در ادامه با بیان اینکه باید در مسیر اهل بیت راه و روش اهل بیت را در زندگیمان پیاده کنیم افزود :
کسی می تواند ادعا کند که حسینی و زینبی است که در دنیا عفاف و حجاب را رعایت کند .حیا و عفت ثمره تقوا داشتن است ، و مادران باید تقوا را به فرزندان خود بیاموزند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه باید مشق شب فرزندان یا حسین گفتن باشد و اگر این اتفاق افتاد فرزندان عاقبت به خیر خواهد شد گفت : عاقبت به خیری در گرو بندگی خدا , نماز اول وقت ، داشتن حیا و عفت ، احترام گذاشتن به پدر و مادر است .
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات