پیشکسوت جامعه پزشکی در دفاع مقدس گفت: امروز باید الگوی نسل جدید جامعه پزشکی پیشکسوتان دفاع مقدس باشند و از هیچ فرصتی برای خدمت به مردم عزیز ایران دریغ نکنند.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۰۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  غلامی پیشکسوت دوران دفاع مقدس در دورهمی صمیمی پیشکسوتان، ایثارگران، بسیجیان جامعه پزشکی و بهداری رزمی استان مرکزی گفت: در زمان شروع جنگ با سنی حدود ۱۴ سال در جبهه ها حضور پیدا کردم و بیش از ۷۰ درصد از دوران تحصیل را در جبهه ها گذراندم، در این دوران علاوه بر اینکه دغدغه دفاع از کشور و خدمت به رزمندگان را داشتم تحصیل هم برایم بسیار حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه این شرایط باعث می شد قدر درس خواندن را بیشتر بدانم افزود: پس از گذراندن دورهای آموزشی به عنوان امداد گر و تک تیرانداز در جبهه حضور پیدا کردم و علاوه بر اینکه در عملیات ها بودم تا جای که ممکن بود برای درمان رزمندگان و مجروحین اقدامات لازم را انجام می دادیم.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطرات سال ۶۱ در عملیات بیت المقدس بیان داشت: آن زمان معجزاتی در روند پیشرفت عملیات ها به وضوح مشاهده می کردیم که اگر کمی به آنها فکر کنیم قدرت و معجزات الهی که همواره پشتیبان رزمندگان بود را به وضوح می دیدم.

 2409247_602.jpg (1280×720)

وی بازگویی خاطرات دفاع مقدس توسط پیشکسوتان برای نسل جدید را لازم و ضروری خواند و گفت: اینگونه جلسات بسیار ارزشمند هستند چراکه این ناگفته ها و خاطرات بازخوانی می شوند و این خود باعث می شود آن تفکر و روحیات که در آن زمان راهگشا بودند به نسل جدید منتقل شوند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: نسل جدید جامعه پزشکی باید الگوی خود را از میان پیشکسوتان جامعه پزشکی که انصافا در آن زمان خوش درخشیدند انتخاب کنند و تنها خدمت به مردم را در دستور کار خود بگذارند.

پیشکسوتان جامعه بهداری و رزم در دفاع مقدس صادقانه به مردم خدمت می کردند

خانم دکتر قاسمی پیشکسوت جامعه پزشکی در دفاع مقدس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیشکسوتان بهداری رزم در دفاع مقدس خدمات بسیار خوبی به رزمندگان ارائه کردند گفت: در زمانی که به عنوان پرستار در جبهه ها حضور پیدا کردم شب و روز با همکاران در حال خدمت به مجروحین بودیم و کلیه همکارانی که با ما بودند آنچنان دلسوزانه برخورد می کردند که شور و اشتیاق خاصی برای خدمت در آن شرایط ایجاد می شد.

وی افزود: پیشکسوتان جامعه بهداری و رزم که در دفاع مقدس صادقانه و دلسوزانه به مردم خدمت می کردند امروز باید الگوی نسل جدید جامعه پزشکی باشند و از هیچ فرصتی برای خدمت به مردم عزیز ایران دریغ نکنند.

 2409249_998.jpg (1280×720)

پیشکسوت جامعه پزشکی در دفاع مقدس با بیان اینکه جوانان امروز باید درک و فهم درستی از آن شرایط داشته باشند گفت: امنیت امروز مرهون مجاهدت ها و خون شهداست که این موضوع را باید برای جوانان تبیین کنیم که اگر امنیت نباشد هیچ چیزی ارزش نخواهد داشت و این وظیفه ماست که باید به آن توجه داشته باشیم.

قاسمی خاطر نشان کرد: نباید در میان مشغله های دنیایی که امروز به وجود آمده وظیفه تبیین فرهنگ دفاع مقدس را فراموش کنیم چراکه دشمن در حال برنامه ریزی برای تخریب این فرهنگ غنی است و اینگونه مراسمات و کنگره شهدا فرصتی مناسب برای اینکار است که باید از آنها به خوبی استفاده کنیم.

دانشگاه ها باید در راستای تقویت فرهنگ دفاع مقدس کارهای فرهنگی موثر تری انجام دهند

دکتر محمد رضا رفیعی پیشکسوت جامعه پزشکی در دفاع مقدس با اشاره به اینکه رزمندگان خاطرات ریز و درشت و ناگفته ها زیاد دارند گفت: اینها باید برای نسل جدید بازگو شود تا از آن شرایط بتوانند درک درستی داشته باشند.

 2409248_212.jpg (1280×720)

پیشکسوت جامعه پزشکی در دفاع مقدس در این خصوص ادامه داد: سبک زندگی و مدیریت فرماندهان دفاع مقدس بسیار مهم است که امروز در هر شرایطی به آن نیازمند هستیم و نباید بگذاریم این خاطرات که گنجینه های ملت ایران هستند به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید در راستای تقویت فرهنگ دفاع مقدس کارهای فرهنگی موثر تری انجام دهند بیان داشت: این اجلاسیه که در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود بسیار ارزشمند است و به نوعی نیاز جامعه امروز محسوب می شود.

رفیعی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بر روی نسل جدید عنوان کرد: در اینگونه برنامه ها و اجلاسیه هایی که تحت این عنوان برگزار می شوند باید نسل جدید را پای کار بیاوریم چراکه آنها می خواهد راه انقلاب اسلامی را ادامه دهند و این انقلاب را به دست صاحب اصلی خود برسانند.

وی خاطر نشان کرد: اگر بر روی جوانان سرمایه گذاری کنیم می توانیم چمران ها، باکری ها، همت ها و باقری ها را تربیت کنیم و امروز وظیفه ماست که این کار مهم را انجام دهیم.

از خود گذشتگی های دوران دفاع مقدس بسیار دیدنی بودند

دکتر اکبری پیشکسوت جامعه پزشکی در دفاع مقدس در این جلسه با اشاره به اینکه سال ۶۳ در رشته بیولوژی در کرمانشاه قبول شدم گفت: در آن شرایط با وجود اینکه دفاع از کشور برایمان قابل توجه بود تحصیلات هم در کنار کار جبهه انجام می دادم و این شرایط سخت باعث میشد قدر عافیت را بیشتر بدانم.

وی افزود: از خود گذشتگی های دوران دفاع مقدس بسیار دیدنی بودند و امروز این فرهنگ از خود گذشتگی باید به نسل جدید منتقل شود چراکه نیاز مهمی در این شرایط است و خلأ آن احساس می شود.

 2409250_110.jpg (1280×720)

پیشکسوت جامعه پزشکی در دفاع مقدس با اشاره به خاطره ای در زمان بمباران شرکت آذرآب در دفاع مقدس بیان داشت: در این بمباران که بیش از ۷۰ نفر شهید و مجروح شدند وقتی آنها را به بیمارستان قدس منتقل کردند ما که از نزدیک آن صحنه ها را میدیدم از طرفی به حال رزمندگان و شهدا غبطه می خوردیم و از طرفی از آن شرایط بسیار ناراحت می شدیم.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس پر از ازخودگذشتگی ها و مجاهدت هاست که باید برای نسل جوان به خصوص نسل جدید در جامعه پزشکی بازگو شود و این وظیفه سنگینی است که بر دوش پیشکسوتان قرار دارد و باید به آن اهمیت داد.

محسن رجبی پیشکسوت جامعه پزشکی در دفاع مقدس در این جلسه با اشاره به اینکه جمع حاضر از نزدیک ترین افراد به شهدا بوده اند گفت: خیلی از این عزیزان حرف های آخر شهدا قبل از شهادت را شنیده اند و به نوعی سینه آنها پر از خاطرات و ناگفته هاست.

وی افزود: جبهه برای ما خیلی زیبا بود چراکه اختصاص به فرد خاصی نداشت و همه در آن حضور داشتند و هرکس با هر توانی در آن عرصه خدمت رسانی می کرد و این روحیه باید امروز برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین شود که یک ضرورت مهم است.

 2409253_162.jpg (1280×720)

پیشکسوت جامعه پزشکی در دفاع مقدس با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ دستمان خالی بود ولی همت ها و اراده ها ما را روز به روز مجهز تر می کرد گفت: با همین همت ها و اراده های رزمندگان بیش از ۷ بیمارستان و ۷۵ اتاق عمل در جبهه ها تأسیس کردیم که بیمارستان احداث شده توسط تیپ ۴۲ قدر وقتی به سرانجام رسید دشمن از وجود آن حیرت زده شده بود.

وی با اشاره به کیفیت خدمات پزشکی در دفاع مقدس بیان داشت: خدماتی که توسط جامعه پزشکی انجام میشد حرف اول را در منطقه می زد و همه خدمات توسط خودمان انجام میشد و این ارزشمند بود.

رجبی در پایان خاطر نشان کرد: توقع داریم ارزش های دفاع مقدس و آنچیزی که رزمندگان برای آن مجاهدت می کردند امروز توسط نسل جدید جامعه پزشکی حفظ شود چراکه این ارزش ها به راحتی به دست نیامده اند.

منصور خالقی پیشکسوت جامعه پزشکی در دفاع مقدس با اشاره به اهمیت اینگونه جلسات گفت: جمع کردن این جمع بعد از گذشت ۳۱ سال بسیار ارزشمند است و باید استمرار داشته باشد.

وی افزود: رزمندگان معجزات حاصل از مجاهدت های خود در دفاع مقدس را به وضوح در زندگی های خود مشاهده کرده اند و نمونه آنها برای بنده اتفاق افتاده است که زمانی که حنجره بنده به شدت آسیب دیده بود و همه دکترا آن را دیده بودن کرامات و عنایات امام هشتم حضرت رضا(ع) باعث شفای حنچره من شد و این حاصل حضورمان در جبهه های حق علیه باطل بود.

پیشکسوت جامعه پزشکی در دفاع مقدس حضور با اخلاص عمل رزمندگان در دفاع مقدس را از مهمترین دلایل ماندگاری کار آنها دانست و گفت: رزمندگان صادقانه و دلسوزانه در میدان نبر نقش آفرینی کردند و امروز این صداقت و اخلاص می تواند برای نسل جدید راهگشای بسیار از امرو باشد.

 2409252_264.jpg (1280×720)

خالقی خاطر نشان کرد: امروز اگر نسل جدید می خواهد به موفقیت و پیشرفت برسد باید راه پیشکسوتان دفاع مقدس را با قدرت ادامه دهد چراکه فرهنگ دفاع مقدس نیاز جامعه امروز است و نباید بگذاریم به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات