تخریب ۲۵ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در قلعه نو، با دستور مرجع قضائی؛
خبرگزاری بسیج: بیش از ۲۵ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای گل تپه کبیر با حکم قضائی، با حضور عوامل بخشداری قلعه نو، جهاد کشاورزی شهرستان ری و عوامل نیروی انتظامی تخریب و قلع و قمع شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۰۷۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸

به گزارش روابط عمومی بخشداری قلعه نو، در حاشیه اجرای این حکم علیرضا صادقی بخشدار قلعه نو ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی افراد سودجو با انجام ساخت و سازها و تغییرکاربری غیرمجاز زمین های سطح روستاها باعث نابودی منابع طبیعی و تضییع حقوق عمومی میشوند، گفت: مجموعه بخشداری قلعه نو به عنوان نماینده عالی دولت در سطح منطقه، تمامی اقدامات لازم را در راستای حفظ و حراست از حقوق عامه مردم انجام داده و در این راه ذره ای اغماض و کوتاهی انجام نخواهد شد.

صادقی عنوان کرد: بخش قلعه نو به دلیل دارا بودن خاک مرغوب، منابع آب کافی و موقعیت جغرافیایی مناسب به عنوان قطب کشاورزی و زراعی استان تهران شناخته می شود که بطور نمونه رکورد تولید محصولات استراتژیک و مهمی مانند گندم و ذرت در سطح استان در اختیار بخش قلعه نو است. به همین دلیل تغییر شکل و نابودی اراضی کشاورزی سطح بخش سبب وارد آمدن ضربات منفی به اقتصاد و تامین چرخه غذایی استان تهران می شود. به همین دلیل نیروهای گشت بخشداری بطور مستمر به رصد و پایش اراضی کشاورزی سطح بخش می پردازند.

وی ادامه داد: پس از بررسی و کنترل اراضی منطقه توسط تیم های گشت پلیس ساختمانی بخشداری قلعه نو، تمامی املاک و مستحدثاتی که بصورت غیرمجاز در زمین های با کاربری کشاورزی احداث شده بودند شناسایی و در چندین مرحله اخطاریه کتبی به مالکین آنها ابلاغ شده است.  متاسفانه با اصرار برخی از مالکین به ادامه تخلف پس از سیر مراحل قانونی در نهایت حکم تخریب کلیه ساخت و سازهای غیرمجاز توسط مرجع قضائی صادر و برای اجراء به اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری به عنوان متولی اصلی حراست از اراضی کشاورزی و زراعی سطح شهرستان ابلاغ شده است.

  بخشدار قلعه نو اضافه کرد: با تخریب این میزان ساخت و ساز غیر مجاز، بیش از ۲۵/۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی روستای گل تپه کبیر آزادسازی و به شکل اولیه خود درآمد.

ارسال نظرات