در نشست خبری اصحاب رسانه با امام جمعه کرمان مطرح شد؛
 مرتضی کارآموزیان رئیس بسیج رسانه کرمان در نشست خبری اصحاب رسانه با امام جمعه کرمان گفت: در استان کرمان نیازمند راه اندازی قرارگاه رسانه ای با محوریت امام جمعه هستیم از این رو حمایت نماینده ولی فقیه را نیاز داریم تا نگرش، تفکر و اقدام در عرصه امربه معروف را در میان رسانه شروع کنیم.
کد خبر: ۹۱۷۲۰۵۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، مرتضی کارآموزیان رئیس بسیج رسانه کرمان در نشست خبری اصحاب رسانه با امام جمعه کرمان گفت: در استان کرمان نیازمند راه اندازی قرارگاه رسانه ای با محوریت امام جمعه هستیم از این رو حمایت نماینده ولی فقیه را نیاز داریم تا نگرش، تفکر و اقدام در عرصه امربه معروف را در میان رسانه شروع کنیم.

محمد رضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری امام جمعه کرمان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته امربه معروف و نهی از منکر گفت: خوشبختانه در طول سال نشریات کرمان به موضوع امربه معروف می پردازند و در سال گذشته بعد از طی مراحل داوری از افراد تقدیر شد.

حمایت اداره کل ارشاد از پایان نامه های دانشجویی با موضوع امربه معروف

وی با اشاره به این که نیاز به تغییر نگرش مردم در زمینه امر به معرف و نهی از منکروجود دارد، افزود: امیدواریم با برنامه ریزی درست رسانه ها شاهد تولید محتوای فاخر پیرامون امر به معروف و نهی از منکر باشیم چرا که رسانه ها و مطبوعات نقش بسیار مهمی در راستای کارشناسی این موضوع در سطح مردم دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اقدامات این اداره در حوزه امر به معروف ونهی از منکر اشاره کرد و افزود:   در طی دو سال گذشته آموزش امربه معروف و نهی از منکر برای ۶هزار و ۲۵۰ نفر از کارکنان دولت به مدت ۸ ساعت انجام شده همچنین دوره آموزش مربیان برای ۷۰نفر برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین توزیع بالغ بر ۵هزار کتاب و منابع آموزشی برای گروههای هدف با موضوع امربه معروف در استان انجام شده است.

علیزاده با اشاره به حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از پایان نامه های دانشجویی خاطرنشان کرد: در حوزه تحقیقاتی حمایت از پایان نامه های دانشجویی، کارهای پژوهشی و کتابهای مرتبط با موضوع امربه معروف و نهی از منکر را در دستور کار داریم که در قالب صدور مجوز و چاپ صورت می گیرد.

ترجمه امربه معروف در زبان رسانه نقد سازنده است

سپس خدیشی مدیرکل خانه مطبوعات گفت: اگر ترجمه امربه معروف و نهی از منکر در زبان رسانه را نقد سازنده بدانیم از این رو رسانه های استان دائما در حال امربه معروف و نهی از منکر هستند اما عموما شاهد شکایت از سوی مسئولان هستیم.

وی افزود: در بسیاری از موارد حتی یک پاسخ مسئولانه را از سوی مدیران استان نمی شنویم و مسئولان ابتدایی ترین راه که همان شکایت است را در پیش می گیرند؛ از این رو درخواست داریم ستاد امربه معروف و نهی از منکر این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

ضرورت راه اندازی قرارگاه رسانه ای با محوریت امام جمعه

مرتضی کارآموزیان رئیس بسیج رسانه کرمان ضمن گلایه از برخی کم کاری ها در استان گفت: متاسفانه حتی برای رسانه ها جلسه توجیهی در خصوص امربه معروف و نهی از منکر نداشته ایم.

وی ادامه داد: امروز می توان گفت قدرت رسانه ای در دستان مردم است و بایستی این موج را به سمت مردم کشاند.

کارآموزیان تشریح کرد: ۱۱۲ اینفلوئنسر فعال در کرمان وجود دارد که ۴۲ نفر از این تعداد را بسیج رسانه استان ماه گذشته به یک دوره آموزشی با حضور اساتید مطرح کشوری دعوت کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان با تاکید بر اهمیت مطالبه گری از مسئولان گفت: بسیج رسانه استان با راه اندازی اتوبوس مطالبه گری سعی بر احیای عملی امربه معروف دارد اما متاسفانه مسئولان از این مسئله استقبال نمی کنند و در برخی مواقع به رسانه ها توهین هم می کنند.

وی با ارائه پیشنهادی به نماینده ولی فقیه در کرمان اظهار داشت:  در استان کرمان نیازمند راه اندازی قرارگاه رسانه ای با محوریت امام جمعه هستیم از این رو حمایت شما را نیاز داریم تا نگرش، تفکر و اقدام در عرصه امربه معروف را در میان رسانه شروع کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات