حجت الاسلام والمسلمین نکونام در یادواره 450شهید عشایر استان چهارمحال و بختیاری گفت: روحیه و فرهنگ بسیجی کشور را پیش می برد.
کد خبر: ۹۱۷۲۰۱۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الااسلام و المسلمین محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در یادواره  450شهید عشایر چهارمحال و بختیاری با تقدیر از دست اندرکاران این مراسم معنوی، برای سردار غلامرضا سلیمانی، ریاست سازمان بسیج مستضعفین که میهمان ویژه این مراسم بود، آرزوی موفقیت کرد.

وی با بیان اینکه هرآنچه وجود دارد در مکتب شهداست، گفت: جداشدن از این مکتب، بازماندن از قافله انسانیت و عروج و کمال انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، محفل یادواره شهدا را فرصتی برای پیمان دوباره دانست و تصریح کرد: بسیج پشتوانه قوی و مستحکم نظام اسلامی و انقلاب است.

این مقام مسئول در ادامه به یکی از درس های مکتب ابا عبدالله الحسین علیه السلام اشاره کرد و افزود: در مجموعه سخنان و فرمایشات حضرت امام حسین علیه السلام یک نگرانی شدید موج می زند که همه ما باید پیرو راه امام حسین (علیه السلام) باشیم و پیام های ایشان را زنده نگه داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: امام حسین (علیه السلام )  در سخنان خود فرمودند اگر ولایت و امامت مسیر خود را عوض کرده و منحرف شود، دین خدا متزلزل می شود.

وی، تأکید کرد: امام حسین (علیه السلام ) می فرمودند که من می ترسم که ولایت و امامت در میان جامعه مندرس و کهنه شود و با کم رنگ شدن امامت و ولایت، حق پایمال گردد و باطل بر جامعه غلبه کند.

وی عنوان کرد: ما باید پیرو راه امام حسین (علیه السلام ) باشیم و و از فرمایشات ایشان عبرت گرفته و نگذاریم باطل بر حق پیروز شود.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، گفت: عشایر ذخایر انقلاب، بسیجیان و دلسوزان انقلاب، سپاهیان و طبقات مختلف مردم جامعه حسینی که در ایام عاشورا لباس مشکی به تن می کنند، باید بدانند که درس امروز ما از مکتب عاشورا این است که ولایت و امامت تنها راه حق و مسیر حقیقت در جامعه است.

حجت الااسلام نکونام با اشاره به برافراشته بودن پرچم امامت و ولایت به برکت خون شهدا، تلاش دشمنان برای آسیب رساندن به این پرچم، گفت:  امام حسین علیه السلام از ما می خواهد که نگذاریم به این پرچم آسیب برسد.

وی،  افزود: حضرت امام خمینی (ره ) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید؛ زیرا تمام شرارت ها از ناحیه آمریکاست.

وی با تأکید بر ضرورت زنده نگهداشت سخنان حضرت امام و اینکه یک لحظه نباید از ولایت فقیه دور باشیم، گفت: امام فرمودند یک موی کوخ نشینان به همه کاخ نشینان می ارزد . این فرهنگ انقلاب است که باید زنده باشد. مبادا مسئولان از این فرهنگ دور شوند و کاخ نشین شوند، که آنگاه از محرومان غافل خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین افزود: حضرت امام فرمود نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد و همچنین فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد؛ لذا باید این نگرانی ها را که همچون نگرانی های حضرت امام حسین علیه السلام بود، توجه کنیم.

وی، با توصیه به اینکه مردم نگذارند ماهواره به خانه آنها راه پیدا کند، زیرا دشمنان به دنبال کم رنگ کردن باورها و فرهنگ و ایثار و شهادت در جامعه هستند، گفت: نگذارید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کم رنگ شود، هرچند مراسم یادواره ها نیز در همین راستاست، اما باید در عمل نیز ثابت شود.

این مقام مسئول، امتیاز دادن به دشمن و لبخند زدن به او را دور از فرهنگ  انقلاب دانست و افزود: عشایر  ذخایر انقلاب و پشتوانه نظام هستند و لحظه ای از انقلاب دور نشده اند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: روحیه و فرهنگ بسیجی را تقویت کنید که این روحیه کشور را پیش می برد و بسیجی بمانید و نگذارید روحیه و فرهنگ بسیجی در جامعه رنگ ببازد.

ارسال نظرات