خبرهای داغ:
دادستان کل کشور:

عده‌ای در داخل سعی دارند رفع مشکلات را در گرو مذاکره جلوه دهند

دادستان کل کشور گفت: مذاکره با آمریکا به معنی تسلیم بدون چون و چرا در مقابل آمریکا است و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز گفتند ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد اما عده‌ای در داخل سعی دارند رفع مشکلات را در گرو مذاکره جلوه دهند.
کد خبر: ۹۱۷۲۰۰۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

عده‌ای در داخل سعی دارند رفع مشکلات را در گرو مذاکره جلوه دهندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در کنگره بزرگداشت شهید «آیت‌الله قدوسی» ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان با اشاره به قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: این قیام تابلویی از تمام ارزش‌ها و خوبی‌ها و فضائل است و کربلا جلوه بندگی و عبودیت و عرفان است.

وی افزود: دانشگاه انسان‌سازی عاشورا بزرگ مردانی همچون شهید «قدوسی» را در طول تاریخ پرورش داده است.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته به تبعیت از قیام عاشورا در مقابل دشمنان اسلام ایستاده است.

وی با اشاره به بیش از ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند عنوان کرد: همه این رشادت‌ها و شجاعت‌ها و از خود گذشتگی‌ها همه و همه جلوه‌ای از قیام خونین اباعبدالله(ع) است.

*شهید قدوسی از تربیت‌شدگان مکتب امام حسین(ع) است

منتظری در ادامه با اشاره به شخصیت بزرگ شهید «قدوسی» گفت: این شهید عزیز نیز از تربیت‌شدگان مکتب امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: شهید «قدوسی» با همراهی بزرگانی همچون شهید «بهشتی» در دوران سخت پس از پیروزی انقلاب برای به وجود آوردن سیستم قضایی مورد تایید نظام تلاش‌های بسیاری را کردند.

دادستان کل کشور ابراز داشت: شهید «قدوسی» شخصیت فرزانه و با علم و تخصصی بود که امام خمینی(ره) به واسطه همین دانش و تقوا ایشان را به عنوان دادستان کشور انتخاب کرد.

وی یادآور شد: شهید «قدوسی» در مقطع بسیار حساسی از انقلاب وارد سیستم قضایی شد، سال ۶۰ جریان نفاق که همه درها را به روی خود بسته می‌دید اعلام جنگ مسلحانه کرد و شروع به کشتار مردم بیگناه و مسئولین نظام کردند و حوادثی همچون ۷ تیر و انفجار دفتر نخست وزیری را به وجود آوردند و در ۱۴ شهریور نیز «آیت‌الله قدوسی» را به شهادت رساندند.

منتظری با بیان اینکه همه مسئولین دستگاه قضا وظیفه دارند با تمام توان در خدمت مردم باشند، افزود: همه باید حافظ رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و جانبازان این انقلاب باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما امروز باید ادامه‌دهنده خط شهید «قدوسی» و شهید «بهشتی»ها در قوه قضائیه باشیم، گفت: شرایط امروز کشور با توجه به فشارهای خارجی و داخلی بسیار سخت و دشوار است.

دادستان کل کشور عنوان کرد: اگر آن روز جریان نفاق توانست حوادث تروریستی را بیافریند امروز همین جریان به گونه‌ای دیگر در حال فعالیت است و ما به تمامی اعمال این جریان با دقت فراوان اشراف اطلاعاتی داریم.

*برخی از مفاسد سیاسی و اقتصادی ریشه در جریان نفاق دارد

وی گفت: برخی از مفاسد سیاسی و اقتصادی امروز ریشه عادی ندارد و در جریان نفاق ریشه دارد و کاملاً برنامه‌ریزی شده توسط دشمنان نظام است و وظیفه دارند به این وسیله در جامعه بذر نا امیدی بپاشند.

منتظری اظهار داشت: مذاکره با آمریکا به معنی تسلیم بدون چون و چرا در مقابل آمریکا است و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز گفتند ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد اما عده‌ای در داخل سعی دارند رفع مشکلات را در گرو مذاکره جلوه دهند.

وی در ادامه گفت: امروز ما تنها درگیر فساد در حوزه اقتصادی نیستیم بلکه با فساد در حوزه‌های دیگر از جمله فرهنگ هم گریبان‌گیر کشور شده است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: امروز وظیفه همه افراد و مسئولین است که در حوزه کاری خود با فساد مبارزه کنند برای مثال نمایندگان مجلس با نظارت خود می‌توانند در رفع فساد کمک کنند و زمینه‌های فساد را از بین ببرند همچنین مدیران اجرایی با دقت و نظارت کامل بر حوزه مدیریت خود منشأ و راه‌های بروز فساد را ببندند.

* دشمن وظیفه دارد با بزرگنمایی مفاسد مردم را نا امید کند

وی گفت: دستگاه قضا همیشه در مبارزه با فساد بوده و امروز بیش از پیش این مبارزه تجلی پیدا کرده است و همه نهادها و مردم باید در این راه قوه قضایئه را یاری کنند.

منتظری ابراز داشت: امروز دشمن وظیفه دارد با بزرگنمایی مفاسد مردم را نا امید کند و مردم باید هوشیار باشند و بدانند که بسیاری از مدیران نظام پاکدست و خدمتگزار هستند اما این خدمت دیده نمی‌شود و بیشتر مفاسد رسانه‌ای می‌شوند.
وی اضافه کرد: ما 11 هزار قاضی داریم که پاکدست هستند و ممکن است برخی هم فساد داشته باشند که در حال برخورد با این مفاسد هستیم اما فساد برخی از این قضات نباید باعث شود که کل بدنه قوه قضائیه را زیر سوال ببریم.
دادستان کل کشور گفت: مسئولین بدانند قوه قضائیه در مقابل آنها نیست بلکه در کنار آنها به مبارزه با فساد خواد پرداخت.

وی در پایان در مورد نحوه اطلاع‌رسانی مفاسد تاکید کرد: تا روشن نشدن کامل پرونده‌ها نباید بدون اطلاع کامل در مورد این پرونده‌ها بحث کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات