فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: آنچیزی که در کنگره ملی استان مرکزی دنبال می کنیم تجلیل مردمی از شهدا و خانواده های آنهاست که اصناف می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۹۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی  در جمع مسئولین اتحادیه های و اتاق اصناف استان مرکزی  با اشاره به اینکه عاشورا یک مکتب بزرگ و پر از عبرت است گفت: در شرایط امروز جامعه نسخه عاشورا می تواند برایمان راهگشای خوبی است.

وی افزود:در همه جای دنیا قهرمانان ملی کشورشان را تکریم میکنند و برای آنها یادمان می سازند ما اگر دیدگاه های دینی و اسلامی مان را کنار بگذاریم باید به عنوان قهرمانان ملی از شهدای انقلاب که جانشان را برای دفاع از حریم کشور فدا کردند باید آنها را تکریم کنیم.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این خصوص ادامه داد: ولی مکتب ما برگرفته از مکتب سیدالشهدا(ع) است و ملت ما ملت عاشورایی هستند و لذا فرهنگ ایثار و شهادت در بین ملت ایران جایگاهی والا و ارزشمند دارد.

وی با بیان اینکه شهدا از همه وابستگی ها گذشتند و لذا ما امروز باید راه این شهدا را ادامه دهیم گفت:  این یک ضرورت است که یکی از اهداف برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی است.

کریمی با اشاره به اینکه بیش از یک چهارم از مفاخر کشور که در راس آنها امام است متعلق به استان مرکزی می باشد گفت:  که معرفی این افتخارات یکی از اهداف کنگره استان مرکزی است.

وی در این خصوص تصریح کرد: امروز نوجوانان ما شخصیت امام را نشناخته اند و لذا با اصول امام آشنا نیستند و لذا در این شرایط پیچیده توطئه های دشمن بر روی نسل جوان تبیین شخصیت امام یک ضرورت است و باید قابل توجه باشد که یکی دیگر از اهداف کنگره این موضوع می باشد.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه دشمن امروز به دنبال از بین بردن عوامل اقتدار است گفت:  عزت و استقلالی که هم اکنون در ایران اسلامی وجود دارد مرهون خون شهدا و هوشمندی های مقام معظم رهبری است.

وی اظهار داشت: نشانه های اقتدار انقلاب اسلامی که داشتن رهبری دینی،داشتن آرمان های بزرگی چون تمدن اسلامی،وجود ملتی بزرگ و داشتن دشمنان بزرگی چون نظام استکباری است که باید به آنها توجه کنیم.

کریمی با بیان اینکه اقتدار دفاعی نظام جمهوری اسلامی که کاملا بومی است گفت: اینها همه توسط جوانان مومن و انقلابی به دست آمده که امروز به قویترین سطح خود رسیده و می تواند چه پیشرفته ترین پهپاد جاسوسی نظام سلطه را در کوتاه ترین زمان مورد هدف قرار دهد.

وی با اشاره به اختلافات و دسته بندی ها عنوان کرد: امروز اگر انحرافی در جامعه مشاهده می شود و تقسیم بندی های حزبی و جناحی ایجاد شده همه آنها به خاطری این است که از خط امام فاصله گرفته ایم و اصول امام را به عنوان اصل قرار ندادیم.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی برای امام و شهدا کم کار کرده ایم گفت: از پنج سال گذشته کاری را با عنوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی شروع کرده ایم که سعی در پر کردن این خلاء داریم.

وی با اشاره به تأسیس قرارگاه حضرت امام(ره) و برگزاری اردوهای هفت اقلیم بیان داشت: اینها ظرفیت های بزرگی ایجاد می کنند که به طور ویژه تر به شخصیت امام خمینی(ره) پرداخته شود و لذا به طور مثال وقتی اساتید دانشگاهی از اردوهای هفت اقلیم بازدید می کنند و با سیره امام بیشتر آشنا می شوند از وجود چنین شخصیتی حیرت انگیز می شوند.

کریمی با اشاره به هوشمندی های رهبری های الهی انقلاب اسلامی عنوان کرد: ویژگی های برجسته مقام معظم رهبری همچون تیزبینی،صادقانه برخورد کردن،پیش بینی کردن آینده،ارائه تحلیل دقیق امروز زبان زد شخصیت هایی همچون رئیس جمهور روسیه است که آرزوی چنین رهبری را دارند.

وی با بیان اینکه اراک مادر حوزه های علمیه است گفت: کنگره متعلق به همه مردم استان مرکزی است و لذا در روند برگزاری کنگره سعی داریم کلیه دستاوردها و افتخارات استان مرکزی را به همه نشان دهیم.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه کنگره استان مرکزی کاملا به شکل مردمی برگزاری می شود و عمده هزینه ها توسط خیرین تأمین می شوند افزود:در این شرایط اقتصادی با کمترین هزینه ها و استفاده از ظرفیت های استانی کنگره و اجلاسیه های ذیل آن را برگزار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه 216 هزار شهید کشوری پالایش شده و به 6200 شهید استان مرکزی رسیده ایم گفت: تصاویری از شهدا به دستمان رسیده که کمترین کیفیت را داشتند ولی با هنرمندی های انجام شده به بهترین کیفیت رسیده اند و به تابلو فرش تبدیل شده اند.

کریمی با اشاره به اینکه امروز نسخه شفابخش مشکلات کشور استفاده از تفکر و فرهنگ دفاع مقدس است افزود: اگر به ظرفیت های درون و توانمندی هایی که داخل کشور وجود دارد بپردازیم قطعا شاهد چنین مشکلات اقتصادی و حتی اجتماعی نخواهیم بود.

وی عدم واگذاری درست در خصوصوی سازی ها را عمده ترین مشکلات صنعتی استان دانست و گفت: عمده دلیل مشکلات هپکو و آذرآب داخلی است و متأسفانه امروز شاهد این هستیم که کارخانجاتی که در دفاع مقدس افتخارات این استان و حتی کشور بوده اند شاهد چنین مشکلاتی شده اند و لذا وجود چنین مشکلاتی برای اینها شایسته نیست.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی مجموعه اصناف را دارای نقش و کارنامه موثر در طول انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: آنچیزی که در کنگره ملی استان مرکزی دنبال می کنیم تجلیل مردمی از شهدا و خانواده های آنهاست که اصناف می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه باید جنبه مردمی به تجلیل از خانواده های شهدا بدهیم افوزد: اصناف با زدن یک برگه ساده در اماکن مربوطه خود می توانند در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای استان موثر باشند و این همان تجلیل خودجوش و مردمی است که باید قابل توجه باشد.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات