سردار غلامرضا سلیمانی در یادواره 450شهید عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: راهبرد مقاومت و ایستادگی برگرفته از مکتب عاشوراست .
کد خبر: ۹۱۷۱۹۸۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یادواره گرامیداشت یاد و خاطره 450شهید عشایر استان چهارمحال و بختیاری به استقبال از کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور امروز قبل از ظهر با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار نصرت الله سیف، رئیس سازمان بسیج عشایری کشور، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین ارشد استانی و خانواده معظم شهدا و یادگاران دفاع مقدس در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش، از حضور خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، بسیجیان و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری در یادواره 450شهید عشایری این استان تقدیر کرد.

وی، این یادواره را مقدمه ای برای کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور دانست و افزود: انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات بزرگی در دنیا و پایانی بر سلطه گری جهان استکبار بر ایران اسلامی بود.

سردار غلامرضا سلیمانی، به شرایط ویژه پیروزی انقلاب اسلامی و نقش ملت بزرگ ایران بویژه عشایر بختیاری و عشایر قشقایی در پیروزی انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: صحنه های برجسته، گسترده و وسیعی از تاریخ مبارزه عشایر با حکومت پهلوی وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از نامه عشایر به حضرت امام راحل(ره) در آغاز مبارزات سال 42 و اعلام آمادگی آنان برای همراهی با معمار کبیر انقلاب خبر داد، که حضرت امام نیز در پاسخ به این نامه، عشایر را ذخایر حضرت بقیه الله(عج) و در جایی دیگر نیز بعنوان ذخایر انقلاب اسلامی نامیدند.

سردار سلیمانی ایجاد تحولات بزرگ در دنیا با پیروزی انقلاب اسلامی را خاطرنشان کرد و افزود: در واقع انقلاب اسلامی متکی به ملت ایران، متکی به عشایر، متکی به روستائیان و شهرنشینان بود که به رهبری امام راحل به پیروزی رسید و دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی اولین دستاوردی بود که سرزمین بسیار حساس و راهبری ایران اسلامی را از زیر سلطه استکبار جهانی خارج کرد .

وی نهادینه شدن مردم سالاری دینی در جامعه و ارائه الگوی جدید سیاسی به جهانیان را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

وی، توطئه های مختلف دشمنان از کودتای 28 مرداد تا فتنه های تجزیه طلبانه  تحت عنوان خلق عرب، خلق ترکمن، خلق بلوچ ، واقعه طبس و ...، همچنین تحمیل جنگ 8ساله را یادآوری کرد که حمایت مستقیم 38کشور خارجی از بلوک شرق و غرب و آمریکا و اروپا و اتحاد جماهیر شوروی سابق از صدام را به همراه داشت و با هدف مقابله با انقلاب اسلامی شکل گرفت.

 وی با اشاره به اینکه ملت ایران آمادگی ورود به جنگ را نداشت، هدف از تحمیل جنگ را اشتباه محاسباتی دشمنان انقلاب بویژه صدام دانست که فکر می کردند ملت ما هیچ راهی جز تسلیم در برابر خواسته ها و زیاده خواهی آنان نخواهد داشت.

این مقام مسئول، مدیریت مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) و ارائه راهبرد مقاومت و ایستادگی فعال برابر دشمن را یادآوری کرد و افزود: با مدیریت الهی ولایت فقیه ، ملت ما با تبعیت از حضرت امام(ره) و با تکیه بر فرهنگ عاشورا و مقاومت و ایستادگی فعال برابر دشمن وارد میدان نبرد شد و چالش بزرگ را به یک فرصت سازنده و الگویی برای دنیا تبدیل کرد و از  جنگ یک گنجینه تمام نشدنی و  دفاع مقدس ساخت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر امروز از شهدا حرف می زنیم و اگر یادواره شهدای عشایر بختیاری و قشقایی را برگزار می کنیم هدف این است که ما به خودمان بازگو کنیم که چه راهی را ملت ما و شهدای ما رفته اند که توانسته اند این افتخارات و دستاوردهای بزرگ را برای جهان اسلام  را رقم بزنند و امروز هم از آن تجربه چه استفاده ای می توانیم بکنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دنیا جمهوری اسلامی را باور کرده است؛ گفت: تفکر عاشورایی ملت بزرگ ایران در دفاع مقدس توانست معجزه کند و باعث شد دنیا جمهوری اسلامی را باور کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور؛ باور ما می توانیم، مکتب مقاومت انقلاب اسلامی، کارآمدی نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب راهبرد ایستادگی و مقاومت برابر دشمن متجاوز،  مکتب دفاعی انقلاب اسلامی مبتنی بر راهبرد ایستادگی و مقاومت را مرهون دفاع مقدس دانست.

وی با بیان اینکه استقلال ما در دوران دفاع مقدس محقق شد، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی در دفاع مقدس، به تنهایی در برابر چنین صف آرایی دشمنان ایستاد.

سردار سلیمانی، ایران اسلامی را جزیره ثبات در منطقه ناآرام غرب آسیا دانست که این امنیت نیز مرهون هشت سال دفاع مقدس است.

وی، با اشاره به بدعهدی غربی ها در مذاکرات، به شکست تحریم ها و فشارهای حداکثری و تروریزم اقتصادی آمریکایی ها مقابل ملت ایران، اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، ایستادگی و مقاومت فعال و پیش رونده در صدر برنامه های نظام و ملت ایران قرار گرفته است و در فضای راهبردی نه تنها امریکا شکست خورده؛ بلکه افراد صاحب اندیشه در دنیا نیز به شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکایی ها برابر ملت ایران اذعان دارند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ملت ایران ایستاد و از عزت و شرف خود پاسداری کرد، افزود: یک مقدار زمان برای نمایان شدن آثار پیروزی بر همگان لازم است، هرچند نشانه ها وشواهد موفقیت ملت ایران در صحنه و میدان قابل رؤیت است.

وی با بیان اینکه راهبرد مقاومت و ایستادگی برگرفته از مکتب عاشوراست، گفت: راهبرد مقاومت و ایستادگی، همانند 40 سال گذشته که دارای دستاوردهای بزرگی بوده، این راهبرد که برگرفته از مکتب عاشوراست. هیهات مناالذله شاه بیت مکتب عاشوراست. بنا نیست مسلمین زیر سلطه بیگانگان باشند. بنا نیست ملت بزرگ ایران با صدها هزار شهید زیر سلطه آمریکایی ها قرار بگیرد. این آرزو را آمریکایی ها و اروپایی ها به گور خواهند برد که بار دیگر بتوانند در کشور ما هرگونه تدبیر و سیاستی دارند اعمال کنند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشور های اسلامی و ملت های آنان نیز عزم کرده اند که نگذارند آمریکایی ها در مورد مقدرات آنها تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: آن چیزی که برای ما و ملت ما مهم است تکیه برهمان راهبردهایی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند.

سردار سلیمانی افزود: ما باید با ادامه دادن  راه شهدا و  ترویج فرهنگ ایثارگری در شرایط فعلی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

سردار سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید با تاسی بر فرهنگ ایثار گری و شهادت طلبی و با حفظ شعار بزرگ ایثارگری در خدمت مردم باشیم.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت خدمت به مردم بویژه مناطق کم برخوردار و روستائیان و عشایر،  به تأسی از فرمایشات رهبر انقلاب گفت:  بهترین و عملی ترین و کوبنده ترین شعار علیه آمریکا  خدمت به مردم است .

ارسال نظرات