رئیس قوه قضائیه با تاکید بر نقش تمام بخش‌ها در رسیدگی به مفاسد گفت: مردم باید اجرای قانون و عدالت را در عمل احساس کنند.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۸۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید «ابراهیم رئیسی» امروز در دیدار علما، نخبگان و برگزیدگان استان زنجان اظهار کرد: پایتخت شور و شعور حسینی برازنده استان زنجان با مردمی ارادتمند به سالار شهیدان است.


رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مردم زنجان در دینداری و پایبندی به ارزش‌های دین و ولایتمداری زبانزد هستند، گفت: امیدواریم از برکات این ماه بهره‌مند شویم.


وی با تاکید بر اینکه تاکنون واژه‌ای به فراگیری عدالت بعد از توحید وجود نداشته و اجرای عدالت ضروری است، گفت: در خصوص عدالت می‌توان تعاریف بسیاری ارائه کرد و کتاب‌های بسیاری نوشته شده است، ولی مهم چگونگی اجرای عدالت است.


رئیس قوه قضائیه به عدالت حضرت علی (ع) در اجرای قانون اشاره کرد و گفت: آن حضرت به ما آموختند که عدالت امری شدنی است و به ما تکلیف شده است که علاوه بر امام مسلمین که از ملکه عدالت برخورد است کسانی که به نام نظام خدمت می‌کنند باید عادل باشد تا مردم کامیاب باشند.


وی با بیان اینکه نظام مالی کشور باید به گونه‌ای اصلاح شود که افراد نتوانند مرتکب جرم شوند، گفت: منویات مقام معظم رهبری امری مهم است و باید گفتمان غالب باشد.


این مقام عالی قضایی توجه به قانون را بهترین شاخص برای اجرای عدالت خواند و گفت: هر فساد و رابطه ناسالم نقض عدالت است.


رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه زمین ثروت ملی محسوب می‌شود و باید در نگهداری و بهره برداری صحیح آن توجه شود، گفت: زمین خواری و رودخانه خواری و دست اندازی به ثروت‌های ملی خلاف عدالت است.


مقام عالی قضایی به موضوع باغ شهر‌ها اشاره کرد و گفت: مردم باید در جریان اجرای قانون قرار گیرند، کارخانجات و شرکت‌هایی که به عنوان خصوصی سازی واگذار شده است بررسی شده و می‌شود و گزارشات در دادگستری زنجان و تهران مطرح است.


وی با اشاره به اینکه در امر رسیدگی به مفاسد باید همه بخش‌ها سهم داشته باشند؛ گفت: دولت در اصلاح ساختار، مجلس در اصلاح مقررات و قوانین و عموم مردم در روحیه امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها همراهی کنند.


آیت الله رئیسی در خصوص رسیدگی به پرونده‌های قدیمی هم گفت: در قوه قضاییه رسیدگی پرونده‌هایی که موجب ایجاد دغدغه ذهنی مردم شده است در اولویت است.


وی از اعتماد مردم به عنوان پشتوانه مسئولان یاد کرد و گفت: تنها اعلام مسائل، مشکل را حل نمی‌کند بلکه باید وارد عمل شد.


رئیس قوه قضائیه بر ضرورت توزیع عادلانه ظرفیت‌ها تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های مادی بسیاری در کشور وجود دارد که باید احیا شود و به صورت عادلانه در اختیار نخبگان قرار گیرد.


این مقام عالی قضایی با بیان اینکه رفع بیکاری، اشتغالزایی و به کارگیری جوانان لازم است، افزود: ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی از اقتصاد دریا، کشاورزی و ارزش افزوده است که باید مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری باید تولید در کشور رونق یابد که باید سرمایه گذار و کارآفرین می‌تواند فرآیندی را سالم و صحیح طی کند.


آیت الله رئیسی به هنر صنعت و صنعت گری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این هنر باید برای نسل‌های آتی حفظ شود، حمایت از صنعتگران و کارآفرینان باید به شکل قانونی و قضایی و اجرایی انجام شود.


رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تولید کننده باید در اولویت دریافت تسهیلات بانکی باشد، گفت: باید در عمل از تولید حمایت کرد.


وی با بیان اینکه پروسه‌های طی شده پرونده‌ها در دادگستری باید به مردم اطلاع رسانی شود، گفت: گاهی با پرونده‌های سنگین در تهران و برخی مراکز استان‌ها مواجه هستیم، اما در زنجان این موضوع نیست.


آیت الله رئیسی با بیان اینکه فرار مالیاتی از ناحیه افرادی که درآمد‌های کلان دارند قابل قبول نیست، گفت: کسی که برای قضاوت صلاحیت نداشته باشد برای وکالت هم صلاحیت هم نخواهد داشت.


رئیس قوه قضائیه گفت:، اما مردم باید اجرای قانون و عدالت را احساس کنند و این تنها با عمل میسر است.
ارسال نظرات