مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح گفت :فرهنگ عاشوری امروز بیداری اسلامی را به وجود اورده و کربلا درس آزادگی ، جهاد ، مقاومت در مقابل دشمن را به مردم داده است
کد خبر: ۹۱۷۱۹۷۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
حجت الا سلام و المسلمین  سیروس حکمتی نیک در جمع کارکنان کمیته امداد امام خمینی استان با تسلیت ایام محرم گفت::برخی مفاهیم  در بین مفاهیم اسلامی و ادبیات انقلابی از قداست و احترام خاصی برخوردار هستند.

وی ارمان خواهی، مبارزه با ظلم و استکبار، شهادت طلبی، عدالت طلبی، ایثار، مفهوم وفا  و وفاداری، صبر و استقامت، مقاومت در برابر دشمن و ولایت مداری را از جمله این مفاهیم در ادبیات انقلابی و اسلامی ارزیابی کرد.

حجت الا سلام و المسلمین حکمتی نیک امام حسین  (ع) را بزرگترین مفسر مبانی دینی دانست که از قداست و احترام خاصی به دلیل مبارزه با ظلم، بی عدالت، جهاد، استقامت، صبر، ولایت مداری بود که در جریان نهضت و قیام وی صورت گرفت.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای مبارزه با باطل و احقاق حق قیام کردند و مرگ در راه خدا را به عنوان سعادت اخروی انتخاب کرد گفت::امام حسین برای پایداری دین قیام و به شهادت رسید.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه فتح در ادامه گفت:فرهنگ عاشوری امروز بیداری اسلامی را به وجود اورده و کربلا درس آزادگی، جهاد، مقاومت در مقابل دشمن را به مردم داده است

وی مقاومت را به معنای ایستادگی در مقابل دشمن در همه زمینه‌ها دانست و گفت: برای مقاومت ۳ معنا و مفهوم وجود دارد  که تسلیم شدن، نرمش قهرمانانه و مقاومت تا پیروزی از این دست می‌باشد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در این خصوص اظهار داشت:هرگاه دشمن جامعه‌ای را مورد تهاجم همه جانبه  قرار دهد آن کشو ناگذیر است ۳ راهبرد مقاومت یعنی تسلیم ذلیلانه که در ادبیات دینی ما جایگاهی ندارد، مقاومت مقطعی و تاکتیک نرمش قهرمانه در مقابل دشمن و گفتمان شیعی یعنی گفتمان مقاومت بازدارنده را انتخاب می‌کند.

وی ابراز داشت: مقاومت یعنی انتخاب راه صحیح، اجازه ندادن به دشمن برای ظلم و تجاوز نکردن به حقوق دیگران است.

حکمتی نیک در ادامه گفت: مقاومت به معنای جنگ نبوده بلکه ابزاری برای مهار جنگ بوده است و دشمن را از ادامه جنگ بازداشتن است.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان ایکنه: جمهوری اسلامی ایران در مرز‌های خلیج فارس در حال مقاومت بازدارنده در مقابل استکبار است، به گونه‌ای که  دشمن باوجود تروریستی خواندن نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران باید از زیر پرچم  ایران عبور کند.

وی مقاومت نظامی جمهوری اسلامی ایران را بازدارنده عنوان کرد و گفت:: با بومی سازی و استفاده از ظرفیت علمی به اقتدار دفاعی رسیده، به گونه‌ای که دشمن از ما تقدیر می‌کند که به جای هواپیمای ان‌ها پهباد جاسوسی و فوق مدرن ان‌ها را سرنگون کردیم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه فتح مقاومت سیاسی کشور را که توسط رهبر فرزانه انقلاب ترسیم می‌شود را ارزنده و عزت افرین  ارزیابی کرد و گفت:: حضور آبه ژاپنی و پاسخ رهبری به درخواست و توطئه مزاکره دروغین دشمن را به خوبی پاسخ داده و عنوان داشته اند آمریکا هرگز نه به ما حمله می‌کند و ما هرگز آغاز گر هیچ جنگی نیستیم.

حکمتی گفت: در عرصه فرهنگی و اقتصادی وابسطه به غرب هستیم و نتوانستیم به خوبی به مقاومت بازدارندگی برسیم و در آن مشکل داریم.

وی تاکید کرد:رهبری اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌ها دانسته اند و باید این را بپذیریم که در کشور نارسایی اقتصادی وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سیروس حکمتی نیک با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان تصریح کرد: اسلام هرچه دارد و همه ارزش‌های موجود از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است.

 او گفت: دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی، اسلام، توحید و خداپرستی تلاش زیادی انجام می‌دهند و این دشمنی تازگی ندارد و از اول هم بوده است که باید در برابر آن مقاومت کرد چرا که رسیدن به پیروزی نیازمند همت و مقاومت است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه فتح تصریح کرد. جمهوری اسلامی از یک نهال باریک تبدیل شده است به یک درخت برومند و پرثمر که با مقاومت توانسته است در مقابل قدرت‌های استکباری و آمریکا ایستادگی و توطئه‌های ان‌ها را در منطقه با شکست مواجه کند.

او خاطر نشان کرد: ایران دارای مواهب الهی از جمله انرژی، نیروی انسانی، نیرو‌های علمی، اب، خاک و. می‌باشد که می‌توان با ان به مقاومت بازدارنده  اقتصادی رسید و مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

 وی روحیه جهادی و مدیریت انقلابی را از ضرورت‌های کشور عنوان کرد و گفت:: باید با تلاش شبانه روزی، روحیه جهادی و مدیریت انقلابی  بدنبال اقتصادی پویا و رفع مشکلات اقتصادی در کشور باشیم.
ارسال نظرات