برگزاری مراسم طوقبندان با حضور مسئولان در شاهرود+ تصاویر

مراسم سنتی طوقبندان شاهرود با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و شهردار برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۶۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم سنتی طوق بندان و شستشو و بستن طوق با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و شهرداری شاهرود در محله قدیمی شبدری شاهرود و یکی ازطوق‌های قدیمی شاهرود به نام طوق باباعلی انجام شد.
سیدحسن حسینی شاهرودی در این برنامه که همراه با مرثیه خوانی و چاووشی همراه بود با تاکید بر اهمیت دادن به برپایی مجالس و سنت‌های باارزش قدیمی اظهار کرد: حفظ و نشر این سنت‌ها و ارزش‌ها باعث پرشورشدن هرساله مراسمات عزاداری حسینی می‌شود.
وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که انحراف و خرافات در مراسمات عزاداری حسینی وارد نشود گفت: تلاش امروز دشمنان انحراف در دین و شبهه پراکنی است و در همین راستا باید تلاش کنیم سنت‌های اصیل را حفظ و مروج فرهنگ اصیل عاشورا و امام حسین (ع) باشیم.
لازم به ذکر است مراسم طوق بندان هر ساله در شاهرود روز پنجم با نام حضرت عباس انجام و مراسم یا عباس یا عباس نیز در تکیه زنجیری با حضور طوق‌ها انجام می‌شود.
برای مشاهده تصاویر در سایز بزرگتر روی عکس کلیک کنید
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار