مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰۰ مسجد و بقعه استان گیلان برگزار می‌شود گفت: این همایش در شهر رشت ساعت ۹ صبح جمعه ۱۵ شهریور ماه در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۴۸
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
حجت‌الاسلام والمسلمین حاتم نصیرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار "بسیج" در رشت با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران الگوگرفته از قیام عاشورا است.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰۰ مسجد و بقعه استان گیلان برگزار می‌شود گفت: همایش شیرخوارگان حسینی شهر رشت ساعت ۹ صبح جمعه ۱۵ شهریور ماه در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار می‌شود.

نصیرنژاد با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار کودک گیلانی در همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر این استان حضور پیدا می‌کنند ابراز داشت: مادران گیلانی با حضور در این مراسم فرزندان خود را نذر قیام امام زمان (عج) می‌کنند.

وی با بیان اینکه همایش "اهلی من‌العسل" با حضور دانش‌آموزان گیلانی در روز هفتم محرم در سراسر گیلان برگزار می‌شود تصریح کرد: این همایش روز شنبه ۱۶ شهریور و به منظور بزرگداشت مقام حضرت قاسم (ع) برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در سراسر استان گیلان افزود: نماز ظهر عاشورا شهر رشت با حضور عموم هیئات مذهبی و به امامت آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت اقامه می‌شود.

نصیرنژاد با اعلام اینکه سوگواره عکاسی عاشورایی با هدف معرفی آئین‌های سنتی عزاداری گیلان برگزار می‌شود عنوان داشت: عموم مردم گیلان می‌توانند آثار موبایلی و یا حرفه‌ای خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با اعلام اینکه نمایشگاه عکس عاشورایی به منظور نمایش آثار برتر سوگواره عکس عاشورایی در رشت برگزار می‌شود اظهار داشت: آثار برگزیده این مراسم به صورت کتاب منتشر شده و از نفرات برتر نیز تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات