نیروگاه 25 مگاواتی کوچک تولید همزمان برق و حرارت منطقه آزاد بندر انزلی با مشارکت بانک سپه از محل منابع صندوق توسعه ملی در زمینی به مساحت حدود 5000 متر مربع به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۲۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و نیز دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، مهندس عابدی محزون مسول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان و جناب سرهنگ حسینی مسول سازمان بسیج کارمندان استان و جمعی از مسولین استان و منطقه، نیروگاه 25 مگاواتی مقیاس کوچک منطقه آزاد انزلی با اعتباری قریب به هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

این نیروگاه مقیاس کوچک که بخشی از اعتبار ساخت آن از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین شده است، قابلیت تولید همزمان برق و حرارت را دارد.

هدف از احداث این نیروگاه تامین برق مصرفی منطقه آزاد انزلی بوده و انرژی مازاد تولیدی آن می تواند بخشی از بار ترانس های انتقال پست 230 کیلوولت رشت شمالی را کاهش دهد.

این نیروگاه در مقایسه با نیروگاه های بزرگ حرارتی، سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته و علاوه بر بالاتر بودن راندمان الکتریکی، امکان استفاده از راندمان حرارتی نیروگاه برای تامین سیستم گرمایشی مورد نیاز منطقه آزاد انزلی، موجب افزایش راندمان تا بالای 55 درصد نیز خواهد شد.

مزایای نیروگاه‌های مقیاس کوچک عبارتند از:

1-کاهش هزینه های مربوط به پست ها و خطوط انتقال
2-کاهش تلفات انتقال قدرت
3-سهولت امکان بازیافت
4-کاهش آلودگی های زیست محیطی
5-آزادسازی ظرفیت سیستم های اتصال و توزیع از خطوط
6-افزایش راندمان
7-امکان مصرف در محل تولید انرژی
8-ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی
9-امکان بهره گیری از سرمایه گذاری در بخش خصوصی
10-از جمله نیروگاه‌های دوست دار محیط زیست
11-دارای استانداردهای وزارت نیرو

نیروگاه 25 مگا واتی کاسپین در مراحل اجرای پروژه بطور متوسط حدود 70 نفر اشتغال موقت و در شرایط بهره برداری حدود 30 نفر اشتغال دائم ایجاد نموده که تمام نیروهای ثابت آن از جوانان بومی منطقه بوده و اکثر آنها دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات