حجت الاسلام اکبر قنبری: ولایت ستیزی ، دین ستیزی و تقدس زدایی از جمله انحرافات موجود در عصر امام حسین (ع) بود و اگر در هر جامعه ای با هر شرایطی و در هر زمانی که این 3 انحراف پیدا شود همان قضایا تکرار خواهد شد که نتیجه آن خارج شدن خوبان و شهادت پاکان و متدینین و روی کار آمدن افراد بی دین و لامذهب می باشد.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۱۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

حجت الاسلام اکبر قنبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان زرندیه به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در گفتگویی با خبرگزاری بسیج از زرندیه ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه عزای سالار شهیدان ضمن تشریح شرایط آن روز های جامعه اسلامی و انحرافات موجود در آن خاطر نشان کرد: ولایت ستیزی ، دین ستیزی و تقدس زدایی از جمله انحرافات موجود در عصر امام حسین (ع) بود و اگر در هر جامعه ای با هر شرایطی و در هر زمانی که این 3 انحراف پیدا شود همان قضایا تکرار خواهد شد که نتیجه آن خارج شدن خوبان و شهادت پاکان و متدینین و روی کار آمدن افراد بی دین و لامذهب می باشد.

حجت الاسلام اکبر قنبری با اشاره به تاکیداتی که پیامبر بزرگوار اسلام در مناسبت های مختلف از جمله روز غدیر و یا حدیث منزلت در رابطه با ولایت و امامت داشت گفت: اولین کاری که اموی ها کردند آن بود که ولایت و امامت را کنار گذاشتند و با گذشت مدت زمان کمی از رحلت پیامبر ، امام حسین (ع) در روز عاشورا تاکید می کند که من پسر علی هستم ، من پسر فاطمه ام.آیا مردمان آن روز امام را نمی شناختند چرا می شناختند ولی ولایت را به گونه ای بر مردم معرفی کرده بودند که براساس تعاریف خودشان بوده باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان زرندیه با بیان اینکه امام برای زنده نگه داشتن امر ولایت و وصایت دست به قیام زد ؛ یادآور شد:  اموی ها مبانی دینی را بر اساس امیال و غرایز خود تعریف می کردند و ما  مشاهده می کنیم که بعد از 60 سال از رحلت پیغمبر به این سادگی سرامام حسین (ع) درکوفه بالای نیزه می رود چرا که قرآن و روایات را براساس اصول و اعتقادات اموی بر مردم بیان می کردند نه براساس اصول و اعتقادات پیامبر و اهل بیت پیامبر(ع) .

اکبر قنبری دین ستیزی را دومین کار حاکمان اموی برای به انحراف کشاندن جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: عادی جلوه دادن روابط حرام ، زشتی گناه را شکستن و توجیه کردن گناه و زیر پا گذاشتن مبانی و اعتقادات از جمله مصادیق این انحراف است به طوری که آن قدر انسان این اصول و اعتقادات را تنزل می دهد که دیگر جلوی من و شما در امر انجام دادن گناه و معصیت هم خجالت نمی کشد و زشتی بسیاری از گناهان به راحتی ریخته می شود مانند رواج دادن بی حجابی، سوار شدن دختران و زنان بر روی موتور ، رواج لباس های تنگ و چاک دار با قیمت های بسیار پایین و امروز باید حواسمان جمع باشد که مبادا با این گونه تعاریف در جامعه توسط بعضی از افراد، جامعه به سمت انحراف و فساد کشیده بشود.

این کارشناس مذهبی رواج  انواع گناهان در بین مردم،  شراب خوری حاکمان اموی، روابط نامشروع ، وارد کردن شبهات دینی واعتقادی در بین مردم و توجیه کردن کارهای خلاف خود به نام اسلام و دین را تحت عنوان تقدس زدایی از دین مطرح کرد و این امر را سومین انحراف جامعه اسلامی آن روز دانست و نتیجه آن را دست کشیدن مردم از مقدسات و کم رنگ جلوه دادن این مقوله در جامعه عنوان کرد.

وی افزود: اکنون در زمان ما هم بعضی از افراد چنین حرکات و رفتاری را دارند که می خواهند تقدس و قداست را از ما بگیرند مثلا اگر کسی در اربعین به کربلا برود یا نذر و نذوراتی را بخواهد بدهد بعضی از روشنفکران صدایشان بلند می شود که ما این قدر درجامعه فقیر و بیچاره داریم به آنها کمک کنید ولی اگر کسی برای تفریح ناسالم به کشورهای مختلف سفر کند صدایی بلند نمی شود و لذا باید دراین گونه موارد نیز هوشیار و بیدار باشیم.

ارسال نظرات