خبرهای داغ:

آداب و سنن در مراسم عزاداری از جایگاه خاصی برخوردار است

امام جمعه سرخه گفت: اداب و رسوم و سنن در مراسم‌های عزاداری باید حفظ شوند
کد خبر: ۹۱۷۱۸۷۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه سرخه، در جلسه ستاد عاشوراییان با محوریت برگزاری برنامه‌های متمرکز شب هشتم و روز عاشورا و مدیریت صحیح مراسم‌ها، دسته روی‌ها و اجتماعات دهه اول محرم الحرام اظهار کرد: طبق سنوات گذشته برنامه‌های عزاداری برقرار است، ولی چند نکته مد نظر است اولین نکته قابل توجه، رسوم و آداب سنتی عزاداری است که سعی کنیم سمت و سوی عزاداری وجه‌ای سنتی داشته باشد ومداحان از اشعار سنتی، حماسی، عاطفی وانقلابی استفاده کرده وعزاداری به سمت گام دوم انقلاب منتهی شود.
وی ادامه داد: با تمام اغراض‌ها و بدعت‌ها که درسطح کشور وجود دارد بحمدلله عامه مردم سرخه منتظم هستند و عزاداری‌های سنتی و اتحاد در سرخه باز تاب بسیار خوبی داشته است.
امام جمعه سرخه با بیان اینکه اتحاد وانسجام عزاداران در شب هشتم در حسینیه شهدا همه ساله بسیار خوب است که این فضل را امسال هم خواهیم داشت افزود: از دوستان مداح استدعا دارم که خود مدیریت کنند و رسانه‌ها هم به این امر عنایت داشته باشند. نکته بعدی عزاداری در روز عاشورا است که نقطه فراز ما در روز عاشوراست. از لحاظ امنیتی با حضور سپاه، بسیج، نیروی انتظامی هیچ مشکلی نداشتیم و با ناامنی مواجه نشدیم وامسال مانند سال‌های گذشته حسینیه شهدا در اختیار عزاداران قرار می‌گیرد.
امام جمعه سرخه در ادامه به حضور اتباع در سرخه اشاره کرد و گفت: دوستان افغانستانی ما در ماه محرم ده یا دوازده شب در حسینیه شهدا عزاداری می‌کنند و به ما در روز عاشورا در جمع کردن فرش از حسینیه و بعد از اتمام تمیز کردن فضای حسینیه یاری می‌کنند بر همین اساس ان شاءالله افراد منتفذ ومسئول در مراسم آن‌ها شرکت کنند، چون مایه‌ی قوت قلب آنهاست.
امام جمعه سرخه افزود: نکته بعدی سال گذشته خیر دامغانی بانی ۷۲ دیگ نذری جهت اطعام عزاداران در سطح شهر بودکه کار جالبی بودکه در دید منظر مردم قرار گرفت. در سال گذشته به لحاظ مالی دغدغه چندانی نداشتیم امسال بانی نه تنها در استان سمنان بلکه در ۱۰ استان می‌خواهد نذری را برپا کند لذا، چون سمت و سوی خیر غیر متمرکز شده، قریب به دو سوم نذری را تامین کرده که حدود ۴۵ دیگ می‌باشد و ۲۷ دیگ را بر عهده ما گذاشته است.
امام جمعه تصریح کرد: من از مسئولین و روسای هیئت‌ها درخواست می‌کنم فارغ از اینکه این دیگ‌ها به نام چه کسی تمام می‌شود هر هئیتی چند دیگ را به ۷۲ دیگ اختصاص دهند، چون در سرخه نذورات جایگاه بلندی دارد. همچنین اتفاق قشنگی پیش رو داریم، در مراسم شیرخوارگان ۷۲ شیرخشک برای خانواده‌های کم بضاعت و بی بضاعت در نظر گرفته شده و آماده می‌باشد وبانی وخیر آن مشخص است. همه این اقدامات در جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های عزاداری می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار