خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در ناحیه سرخه گفت: امربه معروف و نهی از مهم ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می رود و ضامن بقای اسلام می باشد.
کد خبر: ۹۱۷۱۸۷۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، با توجه به قرار گرفتن در هفته امر به معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی نماینده ولی فقیه در ناحیه سرخه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از احکام عملی مسلمان و از نظر شیعه این دو واجب از فروع دین اسلام است گفت: معروف یعنی کار نیکی که عقل خوبی آن را در می کند و یا شرع مقدس ما را به خوب بودن آن راهنمایی می کند و منکر یعنی کار بد و ناپسند که عقل بد بودن آن را درک می کند و یا شرع مقدس، ما را از ناپسند بودن آن آگاه می کند.
وی با بیان اینکه امر به معروف یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام آنچه از نظر عقل و شرع اسلام خوب در نظر گرفته می شود افزود: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسولیت های اجتماعی داشته باشد ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری که پیرامون وی اتفاق می افتد، باشد. این مطلب در فقه اسلامی تحت عنوان امربه معروف و نهی از منکر مطرح شده است و از مهم ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می رود و ضامن بقای اسلام می باشد.
نماینده ولی فقیه تصریح کرد: همه ما موظف به انجام این دو واجب دینی به شیوه درست در جامعه هستیم و حضرت امام خامنه ای( مدظله) تاکید بسیاری بر امربه معروف و نهی از منکر نموده اند و تذکر لسانی را به عنوان وظیفه همگانی دانستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها