خبرهای داغ:

جاهلیت مهمترین عامل دین گریزی است

نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه سرخه گفت: جاهلیت نخستین عامل دین گریزی است
کد خبر: ۹۱۷۱۸۷۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص مساله دین گریزی در عصر حاضر گفت: در مورد وضعیت دین قبل و بعد از ولایت باید گفت که قبل از واقعه غدیر، دینی که در آن علی بن ابیطالب نباشد دین نیست. دین نعمت بسیار بزرگی است که خداوند به ما هدیه داده است. در ابتدای متولد شدن، ولایت علی بن ابیطالب است.
وی با بیان اینکه چرا عده‌ای هوس می‌کنند یهودی و بی دین شوند و نماز نمی‌خوانند و آنگاه دم از مردم و نظام می‌زنند افزود: اینان باید ابتدا مشخص کنند که از کدام مردم سخن می‌گویند؛ کسانی که به خدا و پیغمبر ایمان ندارند و یا مردمی که برای نظام خون و شهید دادند و پای نظام و آرمان‌های آن ایستادند.
نماینده، ولی فقیه بیان داشت: نخستین عامل دین گریزی جاهلیت است که مانع ماندن انسان در مکتب تشیع می‌شود. در سوره هود حضرت نوح (ع) به مردم فرمودند: می‌دانید چرا مرا اذیت و آزار می‌دهید، چون شما جاهل هستید و نمی‌دانید جایگاه من به عنوان پیغمبر چیست و کجاست؟ خداوند فرمودند: اگر انسان قدر و ارزش خود را نداند و به موقعیت و جایگاه خویش جاهل باشد، نمی‌تواند به قدرت و جایگاهش برسد؛ و در جایی دیگر فرمود:: بهترین بندگان من گریه کنندگان حسین (ع) هستند.
ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: بعضی از افراد به علت عدم آگاهی نسبت به جایگاه و مقام امامت؛ می‌گویند چرا باید برای امامان سیاه پوشید و عزاداری کرد. اگر کسی آب بنوشد و ذکر یا حسین را بر لب آورد، ثواب آب دادن به امام حسین (ع) در ظهر عاشورا نصیب او خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها