وزیر راه و شهرسازی از موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت از صندوق توسعه ملی برای تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۱۸۱۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

محمد اسلامی با اشاره به این‌که با بهره‌برداری از 213 دستگاه ناوگان ریلی ساخت داخل نشان دادیم در شرایط تحریم شعار رونق تولید عملیاتی شده است، اظهار کرد: ایران جزو اقتصادهای بزرگ دنیاست و ایرانی‌ها ظرفیت‌ بالایی دارند.

وی با بیان این‌که بایستی به این باور برسم که می‌توانیم نیازهای خود را در داخل تولید کنیم،‌افزود: مواردی که هم امکان تولید آنها در داخل وجود ندارد را باید با تعامل بین دستگاه‌ها و استفاده از فناوری‌های جدید تولید کنیم.

وی با یادآوری این‌که با احتساب چین و هند 60 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهیم، تصریح کرد: این جمعیت نیازمند تامین کالای فراوانی است و در واقع یک بازار بسیار بزرگ محسوب می‌شود. از این رو در بخش ریلی، شرکت‌های ایرانی می‌توانند با انجام به موقع تعهدات سهم ایران را در حمل‌ونقل ریلی دنیا افزایش دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که آمریکایی می‌خواهند حرکت کشورمان را به سمت پیشرفت متوقف کنند که موفق نخواهند شد، تاکید کرد: برای توسعه راه‌آهن ارائه قاطعز داریم و در این راستا باید با هزینه درست منابع مالی، راندمانن شبکه ریلی را افزایش دهیم.

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از موافقت رهبر معظم انقلاب در خصوص برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان دولت دوازدهم به اتمام می رسد.

وی همچنین با اشاره به تلاش چینی‌ها برای تصاحب راه ریلی ابریشم، افزود: اجازه نمی‌دهیم چینی ها به این هدف خود برسند، در این راستا باید با یک سری اقدامات ترانزیت ریلی افزایش دهیم که می‌توانیم بخشی از حمل‌ونقل ریلی سالانه 100 میلیون تنی منطقه خزر و اقیانوس هند را به دست آوریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات