آیت الله نجم الدین طبسی با بیان اینکه ولایت فقیه کمر دشمنان را شکسته، گفت: نابودی داعش را مرهون تدابیر ولی فقیه و مرجعیت شیعه دانست.
کد خبر: ۹۱۷۱۷۹۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ چهارمین روز سوگواری دهه اول محرم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد از ساعت 6:30 صبح با قرائت زیارت پرفیض عاشورا و سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی، استاد حوزه و دانشگاه و ذکر توسل به ساحت شهدای کربلا و نوحه خوانی و سینه زنی برگزار شد.

آیت الله نجم الدین طبسی در این روز با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام ، مستحبات روز و شب عاشورا و ذکر قنوت در نماز زیارت را تبیین کرد.

استاد حوزه و دانشگاه ، شیوه سلطه بر مردم با استفاده از جهل آنان را روش غاصبان حکومت اسلامی در طول تاریخ عنوان کرد و افزود: اینگونه نبود که در روز روشن و مقابل دیدگان همه سر امام حسین علیه السلام را ببرند و کسی اعتراض کند؛ زیرا اینها زمینه سازی قبلی داشته و به طور قاطع می توان گفت امام حسین علیه السلام نه در سال 61؛ بلکه در سقیفه شهید شدند.

وی، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با هجمه به رهبری و ولایت و کم رنگ کردن آن بین مردم، و کنار گذاشتن عالمان از صحنه و واردکردن اساتید و سخنورانی که مطابق میل آنان سخن بگویند، مردم را در جهالت نگه داشتند تا بر آنها حکومت کنند.

آیت الله نجم الدین طبسی، با اشاره به منابع تاریخ اهل سنت همچون طبری و بخاری، اظهار کرد: به استناد منابع اهل سنت، اگر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بازمی گشتند، می دیدند که هیچ چیزی جای خودش قرار ندارد.

وی، هجمه ها برعلیه حضرت امام علی علیه السلام را تا جایی دانست که حتی جواب سلام مولای متقیان حضرت علی علیه السلام را مردم نمی دادند.

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: دستکاری تاریخ و نسب ها از دیگر توطئه های دشمنان اسلام بود تا برای معاویه و یزید جایگاهی درست کنند.

وی، با مقایسه صدر اسلام و زمان حاضر؛ راه اندازی داعش در منطقه ، مشغول کردن خانواده به گربه و سگ به جای تکثیر نسل انسان، بازگشت به جاهلیت به اسم تمدن با ترویج بی حجابی و تبرّج به بهانه آزادی زنان و ... را از جمله توطئه های دشمنان برشمرد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی با تأکید بر اینکه بیانات ائمه معصومین علیهم السلام سخن روز است و حرام و حلال قرآن نیز ابدی است، گفت: برای رسیدن به کمال و سعادت باید از تعالیم الهی و سیره معصومین علیهم السلام و اهلبیت تبعیت کنیم.

وی آثار شوم توطئه های دشمنان را تاجایی دانست که در واقعه کربلا، حضرت امام حسین علیه السلام و اهلبیت عصمت و طهارت را خارجی می خواندند.

استاد حوزه و دانشگاه در سخنان خود به اهمیت نقش ولایت فقیه در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه کمر دشمنان را شکسته و با هشدار ایشان لشکری از نیروهای اسلام به میدان می آید و در ماجرای داعش به اذعان مردم منطقه ، شکست دشمنان مرهون هوشیاری و تدابیر ولی فقیه و فتوای مرجعیت جهان تشیع و تبعیت مسلمانان از این جایگاه رفیع اسلامی است.

ذکر روضه، نوحه خوانی، سینه زنی و صرف صبحانه نذری از دیگر برنامه های سوگواری چهارمین روز محرم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بود.

ارسال نظرات